Бизнес и НПО се обединиха в борбата срещу шофирането в нетрезво състояние


Бизнес и НПО се обединиха в борбата срещу шофирането в нетрезво състояние

В рамките на проекта Лигата на отговорните Перно Рикар Бъгария в партньорство с Българска Асоциация на пострадалите при катастрофи стартираха атрактивна акция срещу шофирането в нетрезво състояние. Кампанията „Сметката, която не искаш да платиш” бе представена по време на специална прес конференция на 16 март в литературен клуб „Перото“, НДК.

Кампанията стартира в последните дни на 2016 година като клиенти в няколко от най-посещаваните заведения в София получиха „касови бележки“ с умопомрачителната стойност от 15 674 лв. Наподобяващите касови бележки печатни материали показват подробно каква би могла да е цената, която трябва да плати шофьор при евентуална катастрофа, възникнала в резултат на шофиране в нетрезво състояние.

„Решение на проблема с пиенето и шофирането може да се случи само след като бизнесът, държавата и неправителствения сектор се обединят не на думи, а на практика. Като производители на спиртни напитки наша е ролята да продължаваме да налагаме културата на умерена консумация”, отбеляза Мирослава Симова, изпълнителен директор на Перно Рикар България.

В стряскащата Сметка са включени разноските за щети по автомобила, увреждане на пътна инфраструктура, престой в болница и лечение, рехабилитация, глоба от КАТ и съдебни разноски. Сумите са изчислени от експертен екип, за да бъдат възможно най-близки до реалността.

„Да пиеш и да караш е основен проблем на пътната безопасност в България. Катастрофите, на които сме свидетели в такива ситуации, са трагични и често завършват със смърт. С радост се включихме в тази инициатива и се надявам скоро тя да е активна и в малките населени места, където е проява на героизъм да седнеш зад волана след употреба на алкохол. Сметката може да е много по-голяма от 15 674 лева, особено ако има смъртен случай. Нито Гражданска отговорност, нито застраховка Каско покриват разноските при ПТП след употреба на алкохол”, каза Златина Стоянова от БАЗК.

Кампанията цели да напомни на шофьорите, че изборът е в техни ръце, за високата цена, която струва грешно взетото решение и че алтернатива на шофирането след употреба на алкохол винаги има.

Успоредно с това в петте заведения, част от Лигата на отговорните продължава кампанията „Нямаш 18? Алкохолът ще почака”, която призовава всички да бъдем отговорни към здравето на подрастващите. Кампанията популяризира Националната Телефонна Линия на Детето - 116 111 към Държавната агенция за закрила на детето. Не нея всеки гражданин може да подаде сигнал, ако стане свидетел на продажба на алкохол на лица под 18-годишна възраст.

Лигата на Отговорните – заведенията професионалисти е неформална организация, основана от Перно Рикар България като част от усилията на компанията за ограничаване на неподходящата и създаване на култура на отговорна консумация на алкохол. Пет емблематични заведения за нощния живот на София припознаха каузата като своя – Bedroom, Carrusel, Culture Beat, Club 365, Once upon a time…Biblioteka.

 

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

Където и да отиваш, отивай с цялото си сърце.

Конфуций

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама