Заради коронавируса: Vogue Италия за първи път с бяла корица


Заради коронавируса: Vogue Италия за първи път с бяла корица
Снимка: iStock/Guliver

Италия е една от страните, които са най-силно засегнати от пандемията от коронавирус. Броят на зарезените е над 143 000, а над 18 000 са жертвите. В държавата е наложена пълна карантина, хората живеят в несигурност, медиците са на края на силите си, а икономическите загуби са огромни. Италианското издание на списание Vogue реши да бъде съпричастно към тази трагедия, като за първи път излезе с изцяло бяла корица.

Главният редактор Емануеле Фернети сподели в Instagram, че идеята за априлския брой е била съвсем различна, но коронавирусът е променил плановете.

"В своята дълга история, обхващаща повече от сто години, списание Vogue е преминало през войни, кризи, терористични актове. Неговата достойна традиция е никога да не измества поглед. Само преди две седмици щяхме да пуснем за печат брой, който планирахме от известно време, който също така включваше L’Uomo Vogue в двоен проект.

Но да говорим за нещо друго, докато хора умират, доктори и сестри рискуват собствените си животи и светът завинаги се променя - това не е в ДНК-то на Vogue Италия. Съответно замразихме проекта си и започнахме от нулата", написа Фернети.

View this post on Instagram

In its long history stretching back over a hundred years, Vogue has come through wars, crises, acts of terrorism. Its noblest tradition is never to look the other way. Just under two weeks ago, we were about to print an issue that we had been planning for some time, and which also involved L’Uomo Vogue in a twin project. But to speak of anything else – while people are dying, doctors and nurses are risking their lives and the world is changing forever – is not the DNA of Vogue Italia. Accordingly, we shelved our project and started from scratch. The decision to print a completely white cover for the first time in our history is not because there was any lack of images – quite the opposite. We chose it because white signifies many things at the same time. White is first of all respect. White is rebirth, the light after darkness, the sum of all colours. White is the colour of the uniforms worn by those who put their own lives on the line to save ours. It represents space and time to think, as well as to stay silent. White is for those who are filling this empty time and space with ideas, thoughts, stories, lines of verse, music and care for others. White recalls when, after the crisis of 1929, this immaculate colour was adopted for clothes as an expression of purity in the present, and of hope in the future. Above all: white is not surrender, but a blank sheet waiting to be written, the title page of a new story that is about to begin. #imagine #FarAwaySoClose #WhiteCanvas --- Full credits: Editor in chief @Efarneti Creative director @ferdinandoverderi

A post shared by Emanuele Farneti (@efarneti) on

Той обясни, че белият цвят символизира много неща и се надява празната корица да означава и ново начало.

"Решението за първи път да излезем с изцяло бяла корица е не защото ни липсват подходящи снимки - точно обратното. Бялото означава много неща едновременно.

Бялото е преди всичко уважение. Бялото е прераждане, светлината след мрака, същността на всички цветове. Бялото е цветът на униформите на тези, които рискуват собствените си животи, за да спасят нашите.

То представлява пространство и времето за размисъл, както и за мълчание. Бялото е за тези, които запълват това празно време и пространство с идеи, мисли, истории, стихове, музика и грижа за останалите.

Бялото припомня, че след кризата от 1929 г. този безупречен цвят е бил избран за дрехите като израз на чистота в настоящето и на надежда за бъдещето.

И най-вече, бялото не е символ, че се предаваме, а чист лист, очакваш някой да напише нещо на него, малка страничка от нова история, която всеки момент ще започне."

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Мода


Реклама

Животът не се мери с броя вдишвания,а с моментите които спират дъха ни!

Джордж Карлин

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама