Мануела Попова: Не ми се обиждай, но...


Мануела Попова: Не ми се обиждай, но...
Снимка: Не ми се обиждай, но...

Звучи толкова безобидно, а винаги след тази фраза идва нещо обидно. Може би вече сте се досетили за какво говорим, тъй като проектът на Мануела Попова превзе социалните мрежи още със старта си.

Тя се осмели да даде глас на скритите проблеми, за които не обичаме да говорим. Затова нашите приятели от uspelite.bg се срещнаха с нея. Защото проектът й е важен за цялото ни общество. А Мануела е точно толкова страхотна, колкото и нейната кауза!

Хайде да започнем с името на страницата - "Не ми се обиждай, но...". Как стигна точно до него, какво беше вдъхновението?

Името дойде без никакъв план и без конкретно вдъхновение, буквално 15 минути преди да трябва да си представя проекта. Мислех за много и различни имена, защото в началото проектът в главата ми се развиваше по съвсем друг начин. Мислех, че ще съм само аз, държаща различни реплики, и това в изложба от 10 снимки да речем. Впоследствие всичко се промени, тъй като се записах за един boot camp, организиран от Български фонд за жените. Отидох, записах се за empowerment. Говорихме с различни страхотни жени - адвокати, активисти, беше много готино. И накрая ни казаха "Хайде сега, вие си измислете проект".

Аз бях пропуснала тази част, че ще трябва да правим нещо подобно, но в главата си вече имах моя проект и много се зарадвах, че ще мога да го развия. Да стане по-голям, по-готин, защото реално даваха 2000 лв награда на проектите, които одобрят. И вече започнах да си измислям репликите, които биха могли да държат различни хора и тогава ми хрумна, че те всички идват след като някой се е опитал да ти даде акъл.

И когато си помислих за всяка възможна реплика, която дори аз самата съм чувала, тя винаги е идвала след тази фраза, маскирана като позитивен feedback.

А как намери хората, които впоследствие да се включат в проекта? Както виждаме от снимките, не си само ти, а се изисква огромна доза смелост да застанеш с лицето и името си и да споделиш толкова лични неща и обиди, които си получил по свой адрес.

Много си права, че е страшно. Особено да излезеш пред всички хора с най-големия си комплекс. Истината е, че нямах идея какво ще се случи със самия проект. Определено не очаквах толкова много реакции. Бях планирала да сме си само аз и фотографката и евентуално разни наши приятели, които да си коментираме. В най-смелите ми очаквания бях заложила за една година страницата да има 3000 лайка.

Последваха коментари, реакции, много хора ми писаха, включително медии и риалити предавания. Почти веднага излезе статия в dnes.bg и коментарите под нея бяха ужасно грозни. Аз съм свикнала да чувам всякакви неща за себе си, но коментиращите там бяха надминали всичко до този момент. Тогава разбрах, че хората, които вече са се снимали, реално не знаят в какво са се забъркали, аз самата не знаех. Те бяха основно мои приятели, тъй като ги намерих след като написах пост в профила си във Facebook и питах кой иска да се включи.

На снимките сега има по над 500 коментара и колкото и да си издръжлив и дебелокож, всъщност е много гадно. Затова и някои хора започнаха да се отказват - просто си казаха, че няма да издържат на всичкия този хейт, който се излива. Други пък казаха, че ще спрат нотификациите си, за да не четат коментарите. Но пък хубавото е, че хората осъзнаваха, че да се говори за тези неща е по-важно от собствения им комфорт. А за това наистина се иска смелост.

Сега снимахме нови хора, които вече знаят за какво става въпрос. Те са много по-подготвени, изведнъж сякаш всички събраха смелост, виждайки голямата картина. Много е трудно, но всички вече сме много по-наясно за какво точно се борим.

А за какво точно се борите? Каква е промяната, която искате да видите в обществото? Как виждате негативните коментари спрямо позитивния отклик?

Оооо, има много повече позитивно отношение. В пъти повече дори. Просто хората, които не са съгласни са много по-вокални и това е нормално. И всъщност идеята за всичко ми се избистри чак след като започнахме. Така осъзнах нещо много важно. Не правим тази кампания за хората, които ще си казваме колко сме готини и браво, защото тези хора ни разбират и нямат нужда от кампания. Не я правим и за разни хейтъри и тролове, тъй като тези хора няма да си променят мнението.

В крайна сметка някой просто трябва да започне темата, да я постави на масата и да стартира диалог между всички заинтересовани страни.

ПРОЧЕТЕТЕ ЦЯЛОТО ИНТЕРВЮ НА МАНУЕЛА ТУК!

 

Автор: Десислава Иванова, uspelite.bg

Етикети:
Iwoman.bg

Още от В света на


Реклама

Стремете се не да бъдете успешни, а да бъдете ценни.

Алберт Айнщайн

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама