Близначките Диана и Полина: Правим бизнес с кауза!


Близначките Диана и Полина: Правим бизнес с кауза!
Снимка: Личен архив

Диана Аладжова и Полина Берг са близначки. И двете са в майчинство и решават да инвестират време и средства в проект, който да носи не просто приходи, а да бъде полезен за обществото. Какво са сътворили и как се развива работата им - прочетете какво споделиха пред нашите приятели от Успелите.

Към кого са насочени продуктите ви и какво искате да усетят хората, когато ги купуват?

Продуктите ни са насочени към всеки човек, който обича нестандартното и държи подаръкът му/й да бъде запомнен и оценен. Всеки човек, който иска да вложи усилие и креативност в подаръка за близкия, но няма време. Затова решихме да предложим тези две неща в едно - готови решения за конкретни поводи, които включват всичко от подаръците през посланията до опаковката. И могат да бъдат открити и закупени в рамките на 5 минути.

Ние целим комбинацията от предмети във всяка една кутия да създава положителни емоции на своя получател не само в деня, в който я получи, но и за много години напред.

Голяма част от артикулите се изработва от хора в неравностойно положение. Защо избрахте да работите с тях?

Box to Remember работи в подкрепа на хората с различни възможности, за равни права на пазара на труда. Всички кутии се изработват със съдействието на глухи и слабочуващи хора и на лица с двигателни увреждания.

Ние вярваме, че трябва да се предоставят повече възможности за заетост и да се насърчава желанието на хората с различни възможности за независимост и честен труд. Избрахме да работим с тях, защото вярваме в тяхната кауза за равни права на пазара на труда.

Досега опитът ни с нашия екип е доказал две неща. На първо място, хората с различни възможности имат умения за ръчен труд, дизайн и подредба, които надминават нашите и водят до по-високо качество на продуктите ни.

На второ място, те работят с много по-висока мотивация от средно статистическия човек, който възприема работата единствено като източник на доход. Това е резултатът, когато споделяме обща кауза, освен обща работа. Считаме, че всеки работодател трябва да се замисли какви възможности може да предостави за представителите на глухата общност и тези с двигателни увреждания. Няма да съжалява.

Какво се изисква от едно социално предприятие, за да бъде устойчиво?

Ние вярваме, че за да бъде едно социално предприятие устойчиво, от ключово значение е то да изгради постоянни и прогнозируеми канали за приходи. В зависимост от дейността, това могат да бъдат различни продукти или услуги, които предприятието предлага, за да може да развива дейността си дългосрочно. Съответно тези продукти и услуги трябва да отговарят на изискванията на клиентите, да се търсят от пазара. Социално предприятие, което разчита, че каузата ще привлича клиенти, въпреки че продуктите не са с добро качество, е много по-вероятно да не бъде успешно в дългосрочен план.

В нашия случай се постарахме да предложим по-различни и иновативни подаръци под формата на тематични кутии, които не се предлагат от други участници на пазара. Държим много на вида, дизайна и съдържанието на кутиите, за да отговаряме на очакванията на нашите клиенти. Развиваме различни канали за продажби и клиентски групи, за да постигнем баланс и прогнозируемост на приходите според сезонността на продуктите.

През какви предизвикателства преминавате всеки ден?

Предизвикателствата пред социален бизнес са много на брой. За разлика от стандартния, чисто търговски, бизнес модел, тук имаме две групи, които трябва да бъдат удовлетворени – клиенти и бенефициенти. Стараем се да изградим проекта, така че да бъдем от полза както за клиентите, които търсят нестандартен подарък, така и за хората с различни възможности, които разчитат трудът им да бъде оценен и да им се предоставят повече възможности за заетост.

Това само по себе си носи предизвикателства, включително процесите на работа, ценообразуването, както и администрацията на целия проект. Засега считаме, че успяваме да се справим и сме благодарни на всички, които ни подкрепят.

В личен план основното ни предизвикателство е как да комбинираме този наш социален проект със семейството и професиите ни. Двете си разпределяме задачи, помагаме си с децата и си съдействаме с другите ни ангажименти, така че да вървят паралелно, но някои моменти наистина са трудни и изискват доста допълнителни усилия.

От кого получихте най-голяма подкрепа?

Най-голяма подкрепа получихме от семейството си. Още в началото на проекта, съпрузите и родителите ни застанаха зад нас с пълна вяра, че Box to Remember може да се превърне в успешен социален бизнес. Помагаха ни с идеи, обратна връзка, подкрепа, когато срещахме "не" от различни партньори и клиенти в началото. Дори се включиха в създаването на тестовите кутии преди старта на проекта.

Съпрузите ни дори се шегуваха, че ако не сме доволни от качеството на работата им, можем просто да ги уволним.

Как виждате развитието на Box to remember след пет години?

След пет години Box to Remember ще е мястото, което събира малък на брой подаръци, основно тематични кутии, за много различни поводи. Мястото, където в рамките на 5 минути може да се намери точният оригинален подарък за специален човек и повод. Една алтернатива на многообразието от възможности, което често ни затруднява и прави избора бавен и несигурен. Затова и нашето мото е "Избери за минути подаръка, който ще носи щастие с години".

Идеята ни е в следващите години да разширим продуктовото портфолио, да увеличим каналите за продажби и клиентската мрежа, като сключим партньорства с още агенции, търговски мрежи и заведения и привлечем нови корпоративни клиенти. След 5 години вярваме, че бизнесът ще се движи основно от представители на глухата общност и младежи с двигателни увреждания, като заедно с тях покажем пред бизнес средата в България на какво са способни.

Какво ще запомните от 2018 година?

За нас 2018 година остави незабравими спомени, това беше първата година за нашите две деца, рождения ден на Box to Remember, както и годината, в която научихме много за себе си в личен план, като майки, професионалисти и предприемачи.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от В света на


Реклама

Няма нищо благородно в това да бъдеш по-високо от другия. Истинско благородство има тогава, когато човек застава над предишното си Аз.

Ърнест Хемингуей

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама