Елена Урумова: Бельото показва отношението на жената към самата нея


Елена Урумова: Бельото показва отношението на жената към самата нея
Снимка: uspelite.bg

Елена Урумова е собственик и главен дизайнер на марката за дамско бельо Лена-Лена. Да се занимава с моден дизайн било нейна мечта от дете. Обучавала се е в различни икономически науки, но въпреки това започва да се занимава с мода. В началото било трудно и объркващо, но в крайна сметка продължава да изпълнява първоначалната си нагласа, а именно да бъде щастлива с работата си.

Ето какво сподели талантливата дизайнерка пред нашите приятели от uspelite.bg.

Защо избра да се занимаваш точно с предприемачество и кога беше първият ти допир с него?

Не бих казала, че съм решила да се занимавам с предприемачество. Реших да се занимавам с мода, а предприемачеството се оказа неразделна част от развитието на един бранд. Икономическият ми бекграунд ми помага изключително много, както и обучението ми по мениджмънт, маркетинг и стратегии, социални науки, търговско право, държавно законодателство и общо взето цялостната съвкупност на икономическата материя.

Как ти дойде идеята да създадеш бранд за ръчно направено бельо? Защо точно за бельо?

Бельото е най-личната част от облеклото, която една жена притежава. Тя е предназначена само за нея и за най-много още един човек. Това е тази част от облеклото, която показва истинското отношение на една жена към самата нея. Бельото не е нещо, което е на показ, но може да изкара на показ едно по-различно държание. Може да даде много самочувствие и увереност на една дама, което си личи дори по движенията и жестовете ѝ.

Как си обясняваш това, че Lena-Lena се продава много повече в чужбина, а само 5% от продажбите са от България?

Обяснението не е много трудно. Цените, които ние предлагаме, са достъпни за малък сегмент от българското население поради икономически причини. От друга страна, за да достигнем до по-голяма аудитория в България, се очаква от нас да намалим цените на продуктите си драстично, което за малко производство като нашето е невъзможно. С най-голямо удоволствие бих работила повече с българския пазар и това ще стане. Просто трябва първо да пораснем повече.

Пред какви проблеми се изправи при създаването на марката и как се справи с тях?

Срещах проблемите, които среща всеки стартиращ бизнес. Но не бих ги нарекла проблеми. По-скоро са предизвикателства. Когато стартираш собствен бизнес, се сблъскаш с неща, за които дори не си подозирал. Стъпка по стъпка всичко се разрешава. Ако бизнесът ти расте, то има още предизвикателства. Спомням си, че в началото неутешимо силно очаквах момента, в който ще мога да кажа „Ето, цялата работа е свършена!“. В един момент се научих, че това няма да стане никога. Работата ми е процес, а не константа.

Интересно, но в момента не мога да се сетя за нито един конкретен "проблем". Може би съм избрала да запомня хубавите неща, или съм решила, че не съм имала проблеми, а само предизвикателства, които са ме научили на много ценни умения.

Приели сте продуктите да се предлагат само онлайн, а в същото време Lena-Lena да няма реклама във Facebook и Google – как се справяте с откриваемостта?

От 20-ти септември продуктите ни могат да бъдат закупени и на място в нашето ателие. Предприехме тази стъпка, понеже зачестиха посещенията от клиенти. И тъй като за тях е по-удобно да се сдобият с някои от нашите дизайни по-бързо (на място), решихме да улесним процедурата.

Относно онлайн търговията се справяме добре. Винаги може по-добре, но за момента работим на пълен капацитет според възможностите си. Разчитаме на добра оптимизация на сайта ни. Целевата ни група дори в световен мащаб не е много голяма на фона на таргет групите на други продукти в сферата на модата.

Как запазвате собствеността върху дизайна и предпазвате от кражба на идеи?

По никакъв начин. Истина е, че ако си достатъчно добър, рано или късно някой ще те копира. Единственото, което можеш да направиш, е да се стараеш винаги да си най-добър в сферата си. Били сме копирани, виждали сме инспирации от наш дизайн, дори сме били директно окрадени, но това не ме дразни. По-скоро е комплимент. Има място за всички на пазара. А ако няма, просто се създава нов сегмент и нова целева група. Единствено се борим с тези, които „крадат“ наши дизайни директно с наши снимки и/или продават наши копия уж от наше име. Това влияе лошо на имиджа ни.

Кое те мотивира?

Понякога имам чувството, че си играя на нещо. Вижда ми се забавно, щастлива съм. Сблъсквам се с много интересни неща в работата си и се уча на безценни умения. Виждам Lena-Lena като една функционираща микро система. Тя диша, усмихва се, плаче, расте, развива се.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от В света на


Реклама

Казват, че душите живеят в очите на хората. Дори животните го усещали и гледали човека в очите.  

Людмила Филипова

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама