Болят ви коленете? Яжте това

  • Болят ви коленете? Яжте това
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 30.07.2019 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Вероятно никога не сте осъзнавали колко много разчитате на коленете си, докато не започнат да ви болят. Независимо дали болките са причинени от артрит или нараняване, има много средства, които могат да ви помогнат отново да се движите свободно. Някои лекарства, отпускани без рецепта, обаче водят до тежки странични ефекти. Ацетаминофенът, например, е водещата причина за чернодробна недостатъчност в световен мащаб.

Може да се изненадате, когато научите колко прост хранителен режим може да повлияе на нивото на болката, особено когато става въпрос за възпаление на ставите. Ето 4 храни, които правят чудеса при болки в коленете, твърдят американски зиетолози, цитирани от "Спутник".

Моркови

Още в Древен Китай са яли моркови за облекчаване на болките в коленете. Те действат, защото оранжевият зеленчук е пълен с бета-каротин и витамин А - и двете са мощни противовъзпалителни съединения. За да извлечете максимална полза, консумирайте морковите пресни или задушени, по 2 порции всеки ден.

Куркума

Куркуминът, който се съдържа в куркумата, е бил използван от векове в билковата медицина поради неговата противовъзпалителна способност. Яденето на къри и куркума може да ви предпази от проблеми със ставите и да облекчи болките в коленете.

Джинджифил

Джинджифилът може директно да се яде или да се втрива върху страдащите ви колене. И двата начина са ефикасни. Активната съставка в корена се нарича гингерол и е силно противовъзпалително вещество. Можете да прибавите джинджифил в ястията си, да си правите чай, а с маслото от джинджифил да мажете подутите колене.

Орехи

Орехите са царе сред ядките по отношение на омега-3 мастни киселини и антиоксиданти, което ги прави идеални за успокояване на болките в коленете. Някои проучвания показват, че въпреки голямото количество калории, редовното ядене на орехи може да намали апетита към нездравословна храна и следователно да ви помогне да отслабнете. Загубата на няколко килограма е друга добра стратегия за намаляване на напрежението върху коленете.

Източник: БГНЕС

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.