Какво да ядем за цялостно здраве

  • Какво да ядем за цялостно здраве
    Дата: Снимки: Thinkstock/ Guliver
Дата: 06.08.2019 Снимки: Thinkstock/ Guliver
Iwoman.bg

В днешно време имаме страшно много удобства, които ни карат да си мислим, че в общи линии няма какво да ни засегне. Ако ни боли глава, пием лекарство. Ако сме схванати, купуваме си някой гел. Ако се разболеем, бягаме при антибиотиците.

Проблемът обаче е, че много хора като цяло не живеят с идеята да поддържат своето здраве. Чакат да се появи проблемна ситуация и чак тогава взимат мерки. На английски обаче има много интересна поговорка – грам превенция е равна на килограм лекарство.

Ето защо днес ще си говорим за храните, които да ви помогнат на здравето. За щастие, във връзка с доставка на храна София продължава да се развива бързо, така че дори да не ви се занимава с готвене, няма да имате много проблеми с набавянето на качествена храна.

Кажете сбогом на преработените и пакетираните храни

Най-лесният начин да вземете здравето си в ръце е като избягвате преработените храни. Ако нещо не се намира в пълния си състав, тогава вероятно не е хубаво да се яде. Пример за това е белия хляб или популярните салами, колбаси и други такива храни. Те не използват качествени суровини, а оттам и вие приемате вредни вещества.

По принцип белият хляб не е чак такъв проблем, но той не включва най-ценните части на пшеницата и така ви лишава от много витамини и минерали. Затова е по-добре да избирате пълнозърнести тестени изделия.

От друга страна, повечето пакетирани храни също не са хубави. Кроасани, вафли, солети и прочие само ви пречат в битката с килограмите. Опитайте се да избягвате каквото и да е пакетирано лакомство и така ще успеете да постигнете по-трайни и очевидни резултати.

Зеленчуци – да, плодове – не

Повечето хора слагат плодовете и зеленчуците под общ знаменател, но истината е, че те се различават значително по много фактори. Проблемът с плодовете е, че хората сме ги отгледали да бъдат много сладки, но тази сладост си има цена. Тя идва с много калории и малко полезни вещества.

Макар да са си природни продукти, плодовете все пак са пълни с прости захари, които пречат на отслабването. Лошото обаче не е само това – те също така съдържат в себе си много малко количество от необходимите ни витамини и минерали, което цялостно ни пречи да си набавяме тези вещества.

За сметка на това зеленчуците са пълни с полезни вещества, без да имат кой знае колко калории. С изключение на картофите, повечето други зеленчуци имат много малко калории и голямо количество необходими за нас елементи като магнезий, калий, желязо и други.

В общи линии не е трудно да се храним здравословно, дори да не ни се готви. Ако просто избягваме пакетираните храни и заложим на зеленчуците, здравето ни автоматично ще започне да се подобрява. А ако не ви се занимава сами да си приготвяте каквото и да било, с услуги като тези на Foodpanda можете да си поръчвате каквито салати си искате всеки ден!

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.