Мачмейкингът в САЩ


Мачмейкингът в САЩ
Снимка: iStock/Guliver

Мачмейкингът е част от северноамериканската култура по разбираеми причини - в крайна сметка първите заселници по тези земи идват от Англия, а там Мачмейкинг се практикува още от Средновековието.

Днес Мачмейкингът е един от най-разпространените начини за намиране на дългосрочен партньор в Америка. В една индивидуалистична и консуматорски насочена култура започва да става важно наличието на места и начини, по които необвързаните могат да се запознават помежду си. Разбира се, има сайтове, приложения и други начини за запознанства, но там лесно можем да станем жертва на измамници, които имат за цел да получат секс или пари. В Мачмейкинг имаме сигурност за самоличността на лицето, за неговата възраст и реална външност.

Мачмейкингът е добре развита услуга в САЩ

В САЩ съществуват два основни вида Мачмейкинг - частен и корпоративен. Частният е във вид на личен мачмейкър, който не само търси потенциални партньори чрез своите информационни канали и личен контакт с хора, но е и ментор на клиентите си. Казва им какво да облекат, как да се държат. Той също така може да работи върху личността на човека, за да го направи по-привлекателен и да му помогне да реши личните си проблеми, свързани със способността за обвързване.

Корпоративният Мачмейкинг е по-цялостна услуга. Там често работят повече хора, предлагат се различни услуги - консултации, коучинги, и всички процеси се случват в екип. Възможно е тези фирми да работят съвместно с козметици и фризьори, които да подпомогнат клиентите им да изглеждат по-привлекателни за срещите си.

Мачмейкърите в САЩ са тясно специализирани в определени области. Има мачмейкъри, които обслужват клиенти според тяхната културна и/или религиозна принадлежност. Има услуги специално за гей общността. В държава с размерите на САЩ дори това на кое крайбрежие живееш, дали си от малък или голям град, дава отражение за това към какъв мачмейкър ще се обърнеш.

Мачмейкингът като мода

Мачмейкингът се превръща в мода. Не казвам това с негативно чувство. Нещата стават модерни по две причини - прекалено много реклама и окупиране на виртуалното пространство или защото работят и са удобни по начин, който кара консуматора да ги употребява. В Мачмейкинг има по малко от двете, но е факт, че това е една от услугите, които не се засягат от финансовата рецесия. Търсенето на индивидуални услуги в сферата на намиране на дългосрочен интимен партньор нараства, а цените не падат. В Щатите Мачмейкинг услугите се оценяват на 500 милиона долара на година.

Може би американският е един от най-големите (всъщност най-големия) пазар на услуги за необвързани. Има безброй книги за това какво да правим на първа среща, как да се държим. Почти всеки мачмейкър е издал книга, в която споделя своя опит и впечатленията си от процеса на намиране на партньор. За съжаление, докато тази нагласа стигне до нас, вероятно аз ще съм се пенсионирала, а след мен ще дойдат орди и орди млади и амбициозни мачмейкъри, които ще имат възможността да работят с динамиката, която се наблюдава днес в Щатите.

В моментна най-популярната мачмейкърка в световен мащаб е Пати Стрейнджър. Пати има няколко издадени книги на тема мачмейкинг и прави реалити предаването “Millionaire Matchmaker” (Мачмейкър на милионерите). Очевидно мачмейкинг набира скорост в социалния живот на хората и става част от пакета с услуги, които ползваме в забързаното ежедневие - асистенти, помощници, адвокати, брокери и, да - мачмейкъри.

Минало и бъдеще

Историята на Мачмейкинг в САЩ е кратка (кратка е и историята на самата държава). Но е факт, че там тази услуга се развива най-бързо и успешно. В Ню Йорк е открит първият в света Мачмейкинг институт. Той е частна организация, която освен своята обучителна функция събира хората, които искат да се занимават с Мачмейкинг, създава общност и провежда проучвания сред населението, за да може да бъде максимално полезен на бъдещите специалисти, които се обучават при тях, и на техните клиенти.

Като при всяка прохождаща професия бъдещето на мачмейкърите е неясно. Но от това, което виждаме по медиите по света и у нас, нуждата от „сватовник“ се завръща с пълна сила и професионалистите, които могат да правят „сватовничество“, биха могли да са полезни на млади (и не дотам млади) необвързани хора, които мечтаят за партньор и семейство.

Мачмейкинг в смисъла му на сватовничество е една от най-старите услуги, сватовница е една от най-старите професии, а също е била и една от най-уважаваните. И тъй като всяко ново нещо е добре забравеното старо, можем да се разровим в миналото на повечето култури на всички континенти и ще видим, че във всяка една от тях има по една женска фигура, която се грижи за това младите да не останат необвързани в свещен съюз.

Очаквайте още по темата за историята на мачмейкинг и сватовничеството по света.

 

Автор: Любомира Денева, психолог и мачмейкър, ClubR

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Съвети


Реклама

С думи също може да се докосва. Дори по-нежно, отколкото с длани.

Януш Вишневски

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама