„Технократи” предлага обогатяване на училищната програма в България чрез интегриране на технологии в учебните предмети


„Технократи” предлага обогатяване на училищната програма в България чрез интегриране на технологии в учебните предмети
Снимка: Технократи

Обогатена и по-ефективна училищната програма в България, чрез включване на технологии в учебните предмети, представя образователен център „Технократи”, част от настоящото издание на „Промяната” - най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се организира в партньорство с Reach for Change България. „Промяната”, която основателите на „Технократи” Михайло Николич и Ивайло Бонев искат да постигнат, е въвеждане в училищата в цялата страна на курсове по дисциплини като роботика, програмиране или зелена енергия. В подобни занятия младите технократи, боравят практически с различни задачи, за които сами търсят решение – например как да сглобят вятърна турбина или как да конструират и програмират робот. Този процес ги насърчава да мислят творчески, да бъдат любопитни, но и търпеливи, да работят заедно.

„Технократи“ работят вече с няколко училища в София и страната, провеждат и частни курсове за деца и младежи от 7 до 16 години. Ивайло и Михайло имат за цел да допринесат за въвеждането на иновативни програми в повече училища и да достигнат до подрастващото поколение в цялата страна. За целта разработват учебна програма, подходяща за въвеждане в образователните институции, която използва технологиите като средство за изучаване на учебни дисциплини като математика, различни науки, изкуства и други. Допълнително, на базата на опита с използвания от тях хардуер, те консултират училищата и институциите как да инвестират разумно в нови технологии, за да допринесат за развитието на образователния процес.

Програмата на „Технократи” постига няколко цели: запознава децата с разнообразието от технологии, които да им служат градивно и поставя тях самите в центъра на активен образователен процес. Така, те намират поле за изява, експериментират и се изявяват в нови хоризонти.

Дали „Технократи” ще успеят да постигнат целта си в рамките на инициативата ще стане ясно след 4 февруари, когато ще бъде излъчен официалният победител в „Промяната” 2018, събрал най-голям вот от гласове във Facebook. Гласуването е до 3 февруари директно чрез един клик на специално указаното място в онлайн платформата на телевизионното предизвикателство:

https://nova.bg/promyanata/technokrati

За Технократи:

Ивайло Бонев и Михайло Николич създават „Технократи“ през 2016 година, за да дадат възможност на децата да развиват своите умения и въображение, учейки чрез технологии.

Ивайло добива опит в сферата на роботиката и технологиите във високотехнологична компания в Дания, където учи и работи. Вдъхновен от новите практики в сферата на образованието там, той решава да създаде технологично-образователен център за деца в България.

Михайло има близо 20-годишен професионален опит в технологичния сектор. Съосновател е на дигитална агенция Athlon, със седалище в София, но работеща на международния пазар. Следвайки страстта за експериментиране, споделяне и учене, Михайло основава и Resonator - пространство за споделено създаване на иновации в сферата на технологиите, науката, изкуството.

Двамата се запознават случайно и решават да обединят идеи, опит и ресурси, за да създадат център, който да учи децата за технологии и чрез технологии. Така се ражда „Технократи“ - образователен център за деца и младежи, който използва новите технологии, за да стимулира въображението на децата и да им даде разнообразни технологични и практически познания, както и умения за бъдещето.

Подобна подготовка е повече от нужна за идното поколение, тъй като технологичната революция постепенно автоматизира досегашни работни процеси. Така, уменията, които бъдещето ще изисква, са свързани с умения като творческо мислене, общуване, работа в екип и критично мислене.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Семейство


Реклама

Когато прегърне един мъж, жената иска да почувства неговата слабост, а когато го целуне - неговата сила.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама