Храни за здрави бъбреци


Храни за здрави бъбреци
Снимка: Thinkstock/Guliver

Бъбреците филтрират над 200 литра кръв на денонощие, като произвеждат средно 2 литра урина. Някои храни имат предпазващи и заздравяващи свойства, които поддържат тези своеобразни филтри в човешкото тяло функциониращи на оптимално ниво. Няколко изследвания посочват доказателства какви са непосредствените ползи от тези храни.

Прясно и кисело зеле

Сокът от прясното и киселото зеле подобряват способността на бъбреците да изхвърлят токсините, сочат резултатите от изследване, проведено в Медицинския университет в Познан, Полша. Сокът от прясното зеле повишил значително нивата на няколко ензима, имащи пряко отношение към почистващата функция на бъбреците. Киселото зеле показало още по-добри резултати. Според изследователите тези данни, публикувано British Journal of Nutrition, могат да обяснят поне отчасти антираковите свойства на зелето.

Чесън

Чесънът помага на бъбреците да се възстановят от увреди в резултат от понижен приток на кръв, сочат резултатите от изследване, проведено в Медицинското училище към Университета Харан в Турция. Това болестно състояние възниква когато кръвта, отвеждана в бъбреците, се връща, последвана от период от понижен кръвен запас, поради което може да възникне възпаление в засегнатите тъкани. От изследването, чиито резултати са публикувани в изданието Renal Failure, става ясно, че чесънът повишава количеството антиоксиданти в бъбреците и по този начин покачва способността им да се възстановяват.

Лук

Лукът, както и чесънът, предпазват бъбреците от токсините в тялото, показват данните от изследване, публикувани в списание Biometals. Тези зеленчуци, оказва се, увеличават наличието на няколко антиоксиданти в бъбреците, чрез което подобряват отделянето и изхвърлянето на различни вредни вещества. Любопитен факт е ,че високите дози лук били по-ефективни от ниските, докато ниските дози чесън - по-ефективни от високите.

Ябълки

Ако изяждате по една ябълка на ден, това ще подобри функционирането на бъбреците ви, твърдят Оливие Априкян и колегите му от Университета на Лион, Франция в своя публикация в изданието Journal of Nutrition. Според нея дори само една ябълка дневно е достатъчна, за да понижи холестерола и кръвната захар.

Източник: dieti.info

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Здраве


Реклама

Не е важно какво получаваме. Важно е какви хора ставаме, какъв е нашият принос...това дава смисъл на живота ни.

Тони Робинс

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама