Какво трябва да знаете за най-важните витамини


Какво трябва да знаете за най-важните витамини
Снимка: iStock/Guliver

Всички знаят, че човешкото тяло има нужда от витамини, за да бъде здраво. Някои си ги набавят, като приемат добавки, докато други ядат значително количество плодове и зеленчуци. В същото време, повечето от нас, които нямат медицинско образование, не знаят къде се съдържат по-важните витамини и за какво са полезни.

Витамин А

Отговорен е за - младежкия вид на кожата, хубавата коса, здравите нокти, яркото зрение и здравите нокти

Съдържа се в - морковите, цитрусовите плодове, твърдото сирене, козе сиренето, млякото, яйцата, рибата, магданоза, спанака и черния дроб.

Унищожава се от - високи температури и дълготрайно съхранение

Препоръчителна дневна доза - 0.4-1 мг

Витамин Б1

Отговорен е за - добрата работа на мозъка, доброто храносмилане, здравите мускули, здравото сърце и качествения сън.

Съдържа се в - мая, свинско, ядки, овесени ядки, пълнозърнесто брашно и бобови растения.

Унищожава се от - дълго готвене, добавяне на сол, докато се готви и пиенето на кафе, докато се храним.

Препоръчителна доза - 1.3 -2.6 мг

Витамин Б2

Отговорен е за - регенерирането на клетките, острото зрение и здравите мускули.

Съдържа се в - млякото, бадемите, яйца, гъбите, елдата, козе сиренето и месото.

Унищожава се от - дългия престой на слънчева светлина.

Препоръчителна дневна доза - 1.3 - 3 мг.

Витамин Б5 

Отговорен е за - добрата памет, доброто настроение, бързото възстановяване след болест, здравото сърце и здравите кръвоносни съдове.

Съдържа се в - много видове меса, белтък, млечни продукти, ядки, овесени ядки, ориз и броколи.

Унищожава се от - повторното замразяване.

Препоръчителна дневна доза - 5 мг.

Витамин Б6 

Отговорен е за - силната нервна система, здравите кръвоносни съдовете и поддържането на младежки вид.

Съдържа се в - зърнените храни, покълналите бобови храни, зелената салата, зелето, бананите, орехите, сьомгата и месото.

Унищожава се от - дългия престой на слънчева светлина.

Препоръчителна дневна доза - 1.6-2 мг

Витамин Б12

Отговорен е за - нормалното тегло, добрата имунна система, звуковата памет и за храносмилателната система.

Съдържа се в - соята, спанака, кела, рибата, млякото, сиренето, белтъка и различни меса.

Унищожава се от - дългия престой на слънчева светлина и високите температури.

Препоръчителна дневна доза - 2-5 мг.

Витамин C

Отговорен е за - гладката кожа, добрата имунна система, доброто настроение и здравите нокти и коса.

Съдържа се в - копъра, цитрусовите плодове, червените плодове, карфиола, граха, боба, репичките и аспержите. 

Унищожава се от - готвенето.

Препоръчителна дневна доза - 70 мг.

Витамин Д

Отговорен е за - здравите кости, доброто кръвообръщение, елиминирането на токсините, доброто настроение и здравото сърце.

Съдържа се в - сиренето, маслото, белтъка, рибата, морските храни, картофите, растителните мазнини и телешкото.

Унищожава се от - готвенето и алкалната среда.

Препоръчителна дневна доза - 2-5 мг.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама

Животът не се мери с броя вдишвания,а с моментите които спират дъха ни!

Джордж Карлин

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама