Най-добрите естествени пребиотици


Най-добрите естествени пребиотици
Снимка: Rebekka D / Pixabay

Пребиотиците се съдържат в много растения, които е желателно да консумираме всеки ден, за по-добро здраве, по-добра работа на храносмилателната система, по-добро абсорбиране на витамини и калций, повече енергия, и дори за борба с килограмите.

Ето най-добрите съюзници в борбата с лошите бактерии:

Аспержи

Пълни с фибри, фолиева киселина и витамини В, дори съдържат и малко протеини. Естествен диуретик и предотвратяват подуване.

Банани

Богати на фибри и помощници на добрите бактерии, бананите са богат източник на калий, витамин В и витамин С. За предпочитане са добре узрелите банани.

Кромид и праз лук

Кромидът помага за прочистване на червата и подпомага добрите бактерии междувременно. Ако суров лук не ви допада, сотирайте или задушете леко на пара, преди да го използвате за разграждането на захари в червата.

Чесън

Богат на инулин, който има чудесни антибактериални свойства. Чесънът убива лошите бактерии, и подпомага растежа на добрите едновременно. Има високо съдържание на витамин В6, който помага за метаболизма и нервната система.

Зеле

Прекрасна пребиотична храна, с която могат да се направят чудеса в кухнята. Неслучайно е основната съставка при приготвяне на кисело зеле. Зелето е богато на витамини В комплекс, минерали, както и витамин С.

Боб и бобови култури

Бобът е известен като стимулатор на храносмилателната система, пълен е с олигозахариди, които захранват добрите бактерии, което е и причината бобът да е проблемен за някои хора. С постепенното му добавяне към менюто, тялото се адаптира към него и проблемите изчезват и се извличат само ползи.

Кореноплодни

Те са богати на фибри, засищат и нямат много калории. Картофи, моркови, ряпа – лесни за храносмилане и спомагат за същото.

Ябълки

Чудесни поради антиоксидантите си, но и с естественото си съдържание на пектин са полезни и за храносмилането. Пектинът е храна за добрите бактерии, а ябълките са много добър източник на инулин и естествена фолиева киселина. Ябълките също така удължават чувството за ситост и помагат за поддържане на нивата на холестерол.

 

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Здраве


Реклама
Реклама

В действителност там, където не достигат разумните доводи, ги заменят с викове.

Леонардо да Винчи

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама