Плодовете, които трябва да включите в менюто си


Плодовете, които трябва да включите в менюто си
Снимка: Thinkstock/Guliver

Плодовете трябва да присъстват в ежедневното меню на всеки човек. Те съдържат различни витамини, минерали и други полезни компоненти. Специалистите по хранене твърдят, че е по-добре да се консумират плодовете, които растат в нашата държава.  

А ето кои са най-полезните плодове:

Ябълки

Ябълките са богати на пектин и хранителни фибри, които увеличават чревната перисталтика и кръвообращението. Пектинът допринася за отстраняването на вредния холестерол и токсични вещества от организма. Ето защо, ябълките могат да помогнат при хранително отравяне. Плодовете засищат бързо и се отличават с ниско съдържание на калории. Те често се включват в диети за отслабване. Ябълките съдържат висока концентрация на желязо и калий.

Портокал

Цитрусите са богати на витамин С и фолиева киселина. Портокалите поддържат кръвното налягане, укрепват имунитета, намаляват нивото на вредния холестерол. Плодовете са включени в много диети, тъй като имат диуретичен ефект и ускоряват обмяната на веществата. Портокалите са перфектни за тонизиране и могат да ви заредят с енергия за целия ден.

Райска ябълка

Райската ябълка съдържа висока концентрация на витамин А, който е един от основните компоненти на правилното функциониране на имунната система и поддържането на здрав метаболизъм. Плодът има мощни почистващи и регенериращи свойства. Райската ябълка съдържа в състава си най-важните аминокиселини и антиоксиданти. Тя е полезна и за зрението.

Ананас

Може би най-ефективният плод за отслабване е ананас. Той съдържа ценни витамини, минерали, фибри. Но бромът се смята за най-ценния компонент, който се разгражда до протеини и мазнини, се бори с чревни паразити. Бромът подобрява храносмилането, което помага за намаляване на теглото и потиска растежа на раковите клетки. При тромбоза, лекарите препоръчват да се яде около 200 грама пресен ананас на ден.

ХРАНИ, РЕГУЛИРАЩИ КРЪВНАТА ЗАХАР

Банан

Бананите са страхотна здравословна закуска. Те са калорични и съдържат висока концентрация на фибри, което подобрява усвояването и допринася за отстраняване на токсини от тялото. Бананите съдържат много калий и магнезий. Тези минерали дават енергия и заряд за целия ден, а в същото време намаляват кръвното налягане. Плодовете съдържат триптофан, който в процеса на обработка се превръща в серотонин - хормон на радостта и щастието. Бананите помагат в борбата с депресивни състояния. Особено са полезни в периода есен-пролет, когато нервната система е изчерпана.

 

 

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Здраве


Реклама
Реклама

Независимо дали приемат, или отказват, жените изпитват еднакво удоволствие от това, че са искани.

Овидий

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама