Фондация Louis Vuitton с изложба "на четири ръце" на Уорхол и Баскиа


Фондация Louis Vuitton с изложба "на четири ръце" на Уорхол и Баскиа
Снимка: Getty Images

Срещата през октомври 1982 г. на 54-годишния Анди Уорхол и 22-годишния Жан-Мишел Баскиа поставя началото на безпрецедентно сътрудничество между иконата на попарта и талантливия чернокож художник, наричан "сияйното дете". Негов плод са 160 картини, направени "на четири ръце" в периода между 1983 и 1985 г., 70 от които фондация Louis Vuitton представя в изложба в Париж, предаде Франс прес.

"Със сигурност това е най-успешното сътрудничество в историята на изкуството между двама велики художници, което никога не е било сравнявано по този начин", казва Дитер Буххарт, специалист по Баскиа и главен куратор на изложбата.

По думите му това е първата по рода си в световен мащаб ретроспектива "на четири ръце" на Уорхол/Баскиа.

Много от картините принадлежат на частни лица и никога не са били събирани в толкова голямо количество, отбелязват от фондация Louis Vuitton.

Експозицията включва общо 300 творби, документи и серия фотографии на двамата творци.

"Уорхол, несъмнено уморен от портретите, които прави, има нужда от необикновената енергия, вдъхната му от Баскиа и неговите приятели", казват още уредниците на изложбата. "Сияйното дете" кара иконата на попарта "да хване отново четката и да работи като луд".

Изложбата завършва с монументалната творба "Десет боксови чувала" на двамата художници, която разкрива подхода им към смъртта и никога не е била показвана, докато те са били живи. Върху всеки от чувалите е изобразен ликът на Исус, вдъхновен от "Тайната вечеря" на Леонардо да Винчи и нарисуван от Уорхол, който е бил вярващ, с думата "Съдия" и трънен венец, добавени от Баскиа.

Анди Уорхол умира след операция през 1987 г,. а Жан-Мишел Баскиа - година по-късно от свръхдоза, само на 27 години.

Източник: БТА

 

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Любопитно


Реклама

Tайната на успеха - не бързайте.

Мария Кюри

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама