Защо да изберем агенция, когато ни предстои регистрация на фирма?


Защо да изберем агенция, когато ни предстои регистрация на фирма?
Снимка: iStock

Все повече хора имат желание да развиват търговска дейност и да осъществят своите бизнес идеи. Това начинание трябва да стартира успешно, затова се нуждаете от услугите на опитни юристи. Те имат необходимите познания да попълнят документите за регистрация на фирма. Също така могат да ви дадат практични насоки при избора на правна форма за управление и информация за данъците и законите в страната. Ако решите сами да подготвите документите, съществува опасност да допуснете грешка, след което ще се наложи да я коригирате и да загубите доста ценно време.

Причини да използваме услугите на агенция

Започването на ново начинание винаги е свързано с редица ангажименти и отговорности. Няма защо сами да подготвяте набора от документи за регистрация на фирмата, след като има опитни юристи, които могат да ви помогнат в тази задача. Хубаво е още от началото да се доверите на специалисти в определената област, за да избегнете грешки и неточности. От MediaBG.BG изтъкват няколко причини, които ще ви насочат към услугата:

  • само в рамките на три дни получавате регистрация на фирмата – юристите ще подготвят всички документи, ще попълнят декларациите и ще ги подадат в Търговския регистър, така че само за три дни ще получите положителен отговор;
  • ако документите се подадат по интернет спестявате от таксите – напоследък повечето хора избират да направят регистрацията на фирма онлайн, защото таксите с 50% по-ниски отколкото, ако чакате на гише;
  • няма опасност от възникването на грешки – когато попълвате документите и декларациите сами съществува риск да направите дребна грешка. Щом работите с опитни експерти подобна възможност отсъства;
  • възползвате се от безплатна консултация по важни за бизнеса въпроси – юристите от агенцията ще ви помогнат да изберете правна форма на управление, ще ви запознаят и със законовите разпоредби, които ви касаят като бъдещ търговец;
  • съществува опция да не пътувате до София и регистрацията да стане изцяло онлайн – огромно удобство за хората, които не са от столицата. Всички документи ще ви бъдат изпратени по електронната поща за подпис и одобрение и отново в най-кратък срок ще получите регистрация на фирмата.

Разбирате, че е много по-удобно да се доверите на специалисти и да избегнете неприятната бюрокрация. Таксите, които биха ви поискали реномираните компании в София не са никак високи и си заслужава да се възползвате от услугата. Затова вижте 

Какви документи да приготвим за откриване на фирма?

Добре е да се информирате какви са стъпките, които трябва да бъдат изпълнени при регистрация на фирмата. Законът изисква подготовка на определени документи, попълване на декларации и други. В началото трябва да измислите разпознаваемо и оригинално име за новата компания. То не бива да се използва от някой друг, затова може да проверите оригиналността му в Търговския регистър. От ключово значение е да изберете подходяща правна форма на управление.

Най-често предприемачите откриват ЕООД (Еднолично дружество с ограничена отговорност). В този случай управлявате самостоятелно без съдружници, не носите лична финансова и материална отговорност при изпадане в несъстоятелност и началният капитал е само 2 лв. Ако все пак имате съдружници, тогава трябва да откриете ООД (Дружество с ограничена отговорност). Изготвя се учредителен акт или дружествен договор, където се записва подробно каква е дейността на фирмата, нейният адрес, данните на управителя и друга важна информация. Не бива да пропускате и откриването на набирателна сметка в банката, защото именно в нея ще преведете началния капитал на компанията.

Необходимо е да се попълнят декларации по член 141 и член 142 от Търговския закон. Тук най-често хората допускат грешки, затова е по-добре да използвате услугите на юристи. Друг важен документ, без който не може да започнете своя бизнес, е нотариално завереното пълномощно за съгласие за управление и копие от подписа на управителя (спесимен). Плаща се държавна такса след което всички документи се подават в Търговския регистър. След като получите одобрение вече може да започнете легално своята търговска дейност, посочват от MediaBG.BG.

Могат ли чуждите граждани да стартират бизнес в България?

В страната без никакъв проблем може да се направи регистрация на фирма от чужденец. Законът позволява на чужденци да упражнява търговска дейност в страната. Те също могат да използват услугите на агенция и с помощта на нотариално заверено пълномощно да делегират правата по регистрация на фирмата на специалисти. Изискванията, които трябва да изпълнят чуждите граждани, се препокриват с тези за българите. В случая разликата се състои в това, че е необходимо да представят адресна регистрация в страната.

Това може да е нотариален акт за имот или договор за наем. Когато чуждият гражданин не знае езика, е задължително всички документи да се преведат от заклет преводач. През последните години много чужденци избират да развиват търговска дейност в България, тъй като данъчното законодателство е облекчено, има достатъчно квалифицирана работна ръка и получават достъп до големия Европейски пазар.

Удобно ли е да се направи регистрация онлайн?

Най-добре е документите за узаконяване на вашия бизнес да бъдат подадени по интернет. По този начин ще спестите много от свободното си време и няма да се налага да посещавате столицата и офиса на агенцията. Всичко се случва много бързо и освен това таксите, които плащате, са с 50% по-ниски отколкото, ако подавате документите по стандартния начин. Реномираните агенции в София предлагат услугата онлайн и само в рамките на три дни може да получите одобрение.

Вижте също и страницата на английски с повече информация company registration Bulgaria.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Любопитно


Реклама

Не можеш да промениш това, срещу което отказваш да се изправиш.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички