Все не ви стига времето? Ето къде грешите


Все не ви стига времето? Ето къде грешите
Снимка: iStock/Guliver

Чувствате ли се, сякаш работите през цялото време, но така и не постигате желаните резултати? Не сте сами. Това е проблем, с който много талантливи служители се сблъскват. За съжаление, някои хора допускат редица грешки, що се отнася до правилното организиране на времето.

1. Отказвате да приемете, че имате проблем с логистиката

Може би често си казвате, че ако имахте повече време, бихте свършили дадено нещо. Разбира се, всички ние разполагаме само с 24 часа, така че защо да губим енергия, за да се борим с този факт?Оплакването, че нямате достатъчно време, никога няма да ви даде повече време. Това само ви кара да се изнервите и ви пречи да се сблъскате с реалността такава, каквато е. Вместо това, признайте, че трябва да подобрите организацията на времето, с което разполагате.

2. Пренебрегвате графиците

Важно е да планирате деня си за максимална ефективност. Не е нужно да знаете какво правите минута по минута, но се опитайте да зададете дневните цели, включително задачите, които искате да завършите, а след това и да ги подредите по важност.

3. Често оставяте "спешното" да надделее над "важното"

Разграничаването на "спешните" от "важните" задачи е предизвикателство за повечето хора. Много успели бизнесмени използват матрицата Айзенхауер, за да им помогне да подредят приоритетите за деня, така че да не се налага спешните ангажименти да развалят целия график.Как действа? Набележете всичките си задачи и ги поставете в четири квадранта:

- С приоритет – тук попадат най-важните отговорности, които трябва да бъдат свършени в рамките на няколко дни.

- Отложен график – Останалите важни задачи, които могат да изчакат, но все пак трябва да бъдат планирани в календара.

- Делегирани – Досадните ангажименти, които трябва да бъдат свършени, но не са толкова важни, че да изискват специално внимание и биха могли да бъдат прехвърлени на друг.

- Ако имам време – Тук поставете задачите, които бихте искали да направите, ако някога имате шанс.

4. Не делегирате правилно

Повечето успели хора се гордеят с това, че са професионалисти, но наистина не е необходимо да се занимавате с всяка част от вашия бизнес. Бъдете наясно с това, което се случва, но оставете своето его пред вратата и делегирайте правилните задачи на подходящите хора.

5. Събуждате се твърде рано

Един от най-често споделяните съвети е да се събудите рано. Така можете да използвате това време, за да прегледате графика си, да тренирате, да ядете здравословна закуска, да четете и т.н. Но ако ставането рано ви прави раздразнителни и вършенето на задачи е под въпрос, то няма нужда да се насилвате.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Най-добрият начин да вземете най-доброто от останалите хора, е като им дадете най-доброто от себе си!

Робин Шарма

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама