Ползи от кардиото на гладно

  • Ползи от кардиото на гладно
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 03.05.2018 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Ако искате да се разделите с нежеланите килограми, трябва да обърнете внимание на кардиото на гладен стомах, което може да увеличи изгарянето на мазнини. Денис Пайт, доктор по вътрешни болести от Манхатън, сподели повече по темата.

Ползи от правенето на кардио на гладен стомах

Когато спортуваме, а тялото не обработва или не усвоява храна, ползите включват повишена липолиза, оксидация на мазнините и намалени нива на инсулин. Повишената липолиза е, когато тялото разгражда мастни клетки, за да ги използва като енергия, а окисляването на мазнини е, когато тялото изгаря енергията от мастните клетки, когато гликогенът на организма (енергийната форма на тялото) е нисък. Когато тялото почива, особено по време на сън, нивата на инсулина започват да спадат. Това означава, че тялото използва мазнините като енергия, а не въглехидратите.

Безопасно ли е?

Да, ако е направено внимателно. Упражненията или кардиото на гладно могат да доведат до ниски нива на кръвната захар, което от своя страна може да причини чувство на замаяност или летаргия. Тъй като тялото ни черпи енергия от различни източници, когато правим неспирно кардио, тази енергия може да дойде от мускулите и да доведе до тяхната загуба, особено при възрастни хора. Ако имате други метаболитни заболявания или здравословни проблеми, като например диабет, най-добре е да се консултирате с личния си лекар.

Плюсове и минуси

Макар че тренирането на гладно не е вредно за тялото, все пак има плюсове и минуси. Можете да загубите до повече от 20% телесна мазнина, когато правите упражнения на празен стомах. В крайна сметка тялото се впуска в така нареченият "режим на оцеляване". При него се изразходва по-малко калории, тъй като тялото се опитва да забави изгарянето на мазнини, а това пречи на отслабването. След това може да чувствате липса на енергия.

Горят ли се повече калории?

Според някои проучвания може да загубите до 20% повече телесни мазнини, когато правите кардио на гладно, отколкото, когато сте яли преди това. Когато тялото е гладно, се насочва към други източници на енергия като мазнините.

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.