5 трика, с които децата ще ядат повече плодове и зеленчуци


5 трика, с които децата ще ядат повече плодове и зеленчуци
Снимка: iStock/Guliver

Ако си мислите, че само вашето дете се мръщи на плодовете и зеленчуците, в грешка сте. Близо 46% от децата отказват да ядат тези храни или пък хапват, но с много зор. Напълно разбираемо е, че искаме да дадем на любимите си същества всички необходими витамини, за да растат силни и здрави. Ето кои са триковете, които ще „павират” пътя ви към здравословно хранене на малчуганите.

1. Вземете детето на пазар със себе си

Включете децата си в избора на храна, покажете им откъде идват продуктите. Още по-добра идея би била да заведете малкия човек на фермерски пазар, където може да получи много информация за това как се случват нещата - от фермата до щанда с продуктите.

6 ГРЕШКИ, КОИТО ВСИЧКИ МАЙКИ ДОПУСКАТ

2. Разядки и сосове

Може би си мислите, че разядките не са най-здравословната храна, но всъщност има толкова много вариации, а някои дори не съдържат добавена захар. Вариантите на основата на хумус, салса и кисело мляко са само някои от питателните и вкусни дипове, с които можете да „прилъжете” детето си да опита.

3. Добавете щипка сладост към зеленчуците

Това е много хитър съвет от някои от най-успешните световни готвачи. Например, можете да печете моркови с кленова глазура или дори само с щипка кафява захар. Повярвайте, съвсем скоро след това децата ви ще надраснат нуждата от допълнителна сладост, но ще свикнат да ядат своите зеленчуци и плодове.

Вижте тази публикация в Instagram.

⁣⁣ 𝐀𝐩𝐩𝐞𝐭𝐢𝐳𝐢𝐧𝐠 𝐠𝐥𝐚𝐳𝐞𝐝 𝐯𝐞𝐠𝐞𝐭𝐚𝐛𝐥𝐞𝐬 in the oven. ⁣⁣ ⁣⁣ Whether you struggle with including more vegetables in your diet or just love vegetables in any form, give this recipe a try because the sauces ensure just right sweetness and the smooth taste will make you want more.⁣⁣ ⁣⁣ I just made this glazed mix of veggies and converted it to a meal by adding grilled chicken which 𝐲𝐨𝐮 𝐜𝐚𝐧 𝐬𝐮𝐛𝐬𝐭𝐢𝐭𝐮𝐭𝐞 to pretty much anything from vegan tofu to grilled beef .⁣⁣ ⁣⁣ Also, if you're looking to have this as a 𝐦𝐞𝐚𝐥𝐩𝐫𝐞𝐩 𝐬𝐢𝐝𝐞, the best grain,in my opinion, would be rice or quinoa.⁣⁣ ⁣⁣ 𝘐𝘯𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯𝘴: ⁣⁣ 𝟷. 𝘗𝘳𝘦𝘩𝘦𝘢𝘵 𝘰𝘷𝘦𝘯 𝘵𝘰 𝟺𝟷𝟶𝘍.⁣⁣ 𝟸. 𝘞𝘢𝘴𝘩 & 𝘤𝘩𝘰𝘱 𝘷𝘦𝘨𝘨𝘪𝘦𝘴 𝘢𝘴 𝘺𝘰𝘶 𝘭𝘪𝘬𝘦.⁣⁣ 𝟹. 𝘐𝘯 𝘢 𝘭𝘢𝘳𝘨𝘦 𝘣𝘰𝘸𝘭 𝘮𝘪𝘹 𝘷𝘦𝘨𝘨𝘪𝘦𝘴 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘰𝘭𝘪𝘷𝘦 𝘰𝘪𝘭, 𝘣𝘢𝘭𝘴𝘢𝘮𝘪𝘤 𝘨𝘭𝘢𝘻𝘦, 𝘩𝘰𝘯𝘦𝘺 & 𝘴𝘦𝘢𝘴𝘰𝘯𝘪𝘯𝘨. ⁣⁣ 𝟺. 𝘛𝘳𝘢𝘯𝘴𝘧𝘦𝘳 𝘵𝘰 𝘢 𝘣𝘢𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘴𝘩𝘦𝘦𝘵 𝘪𝘯 𝘰𝘯𝘦 𝘭𝘢𝘺𝘦𝘳 + 𝘤𝘰𝘷𝘦𝘳 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘧𝘰𝘪𝘭. ⁣⁣ 𝟻. 𝘉𝘢𝘬𝘦 𝘧𝘰𝘳 𝘢𝘣𝘰𝘶𝘵 𝟸𝟶 𝘮i𝘯 𝘵𝘶𝘳𝘯𝘪𝘯𝘨 𝘷𝘦𝘨𝘨𝘪𝘦𝘴 𝘰𝘯𝘦𝘴 ⁣⁣ ⁣⁣ 𝐏.𝐒. you can use any vegetables, whatever you have left in a fridge. I used Brussels sprouts, broccoli, mushrooms and carrots. ⁣⁣ ⁣⁣ ⁣⁣ Leave your favorite vegetable in the comments below ⤵️ let's see the most popular one 😄⁣⁣ ⁣⁣ ⁣⁣ #roastedvegetables #roastedbrusselsprouts #roastedbroccoli #roastedveg #roastedmushrooms #mushroomsalad #ovenroastedveggies #ovenroasted #healthyroastedveggies #healthyvegetarian #healthyveggiestyle #veganrecipeshare #howtoeatmoreveggies #moreveggies #veggiesides #mealprepsides #mealprepveggies #eathealthynotless #balancedmeals #guthealthdiet #easyandhealthymeals #easyandhealthyrecipes #glazedveggies #glazedvegetables #balsamicglaze #honeysauce

Публикация, споделена от 𝐵𝒶𝓁𝒶𝓃𝒸𝒾𝓃𝑔 𝐻𝒶𝓅𝓅𝓎 𝒶𝓃𝒹 𝐻𝑒𝒶𝓁𝓉𝒽𝓎 (@anastasia.evstrati) на

4. Играйте си с храната

Сигурни сме, че на много родители им се „изправя косата”, защото са прекарали десетки часове в обяснения защо храната не е за игра. Да, но за малките деца е точно това! А пък и е допълнителен шанс да оставите вашата креативност да блести. Опитайте да сглобите готина чиния на детето си, дори да не е с професионални умения. А още по-добре – нарежете различни продукти и оставете малчуганът сам да си сътвори нещо вкусно, цветно интересно.

5. Включете ги в процеса на готвене

Може да ви отнеме малко повече време и работа, но печалбата има потенциал да бъде огромна. Децата обичат да помагат на мама и да правят бъркотии, така че защо да не ги запознаете с изкуството на готвенето? Планирайте цялостно хранене с тях – от идеята, през пазаруването до печката.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Семейство


Реклама
Реклама

Никога не прави една и съща грешка два пъти, освен ако не ти се плаща за това.

Мей Уест

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама