8 трика, чрез които ресторантите ни карат да харчим повече


8 трика, чрез които ресторантите ни карат да харчим повече
Снимка: Thinkstock/Guliver

Да хапнеш навън е нещо толкова нормално, че често не се и замисляме дали ресторантите имат някаква специална стратегия, за да ни привличат (извън обичайното – добра храна и качествено обслужване). Но всъщност зад кулисите консултанти и експерти се трудят доста, за да ни накарат да похарчим повече. Вижте кои са 8-те най-често използвани психологически трика за целта според Business Insider.

Внимават с числата и цифрите. Вече много от цените и в ресторантите завършват на .99 (например 6.99 лв., 10.99 лв. и т.н.) Според скорошно проучване обаче това е започнало да дразни клиентите и новата мода е завършването на .95 (6.95 лв. и т.н.).

Умели са в описанията. Колкото по-изкусно и апетитно е описано едно ястие в менюто, толкова по-вероятно е да се изкушим да го поръчаме дори да е скъпо. Затова напоследък заведенията влагат повече усилия да направят менютата си интересни и креативни.

Свързват храната със семейството/спомени от детството. Като прочетете „Супата на баба”, веднага ви изниква картина на баба ви, приготвяща ви нещо за хапване в едни времена, когато продуктите бяха по-хубави и животът ви беше безгрижен и изпълнен с детски игри, нали? Е, именно на това разчитат ресторантите.

Играят си с наименованията и по други начини. Често използвана хватка е ястие да бъде кръстено с характерно за дадена националност име (например нещо италианско) или пък на географска местност, свързвана с добра храна. Така клиентът подсъзнателно го свързва с качество.

Визуалният аспект е важен. Освен че описанията в менютата стават по-интересни, ако към тях има добавени снимки на ястията и фонът е по-ярък, клиентите са по-склонни да похарчат повече за порция.

Предлагат малки порции. Отначало човек си казва, че ще му е по-изгодно, защото е по-евтино. Но малките порции са наистина малки и често трябва да си поръчаме поне още едно нещо, за да се нахраним като хората. Така ресторантите пак печелят повече от нас.

Техника на четене. Още един трик по отношение на менюто – доказано е, че често се спираме на онова ястие, което първо привлича вниманието ни. Затова заведенията слагат по-скъпите си ястия в горната дясна част на страницата, защото очите се насочват първо натам.

Създават подходящата атмосфера. Според изследванията ако в ресторанта е пусната класическа музика, клиентите са по-склонни да харчат повече. Комерсиалната поп музика пък ни кара да свиваме кесията.

Четете още интересни новини в бизнес сайта ти Expert.bg.

 

 

 

 

 

 

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Семейство


Реклама

Най-лошият махмурлук е този на душата. Мешаш различни чувства в големи дози и накрая повръщаш апатия.

Луис Карол

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама