Ако искате здрава и силна коса, приемайте тези витамини


Ако искате здрава и силна коса, приемайте тези витамини
Снимка: iStock/Guliver

Витамините от група Б са изключителни важни за здравата и красива коса. В Б-комплекса от най-важно значение за косата са витамини Б3, Б5, Б6, Б9, Б10 и витамин Б12. Обикновено този комплекс лесно може да се набави с храната, ако обаче искате в аптеките се продават витамин Б комплекс, който ще задоволи изцяло нуждата ви от витамини.

Витамин Б2

Липсата на този витамин лесно може да бъде забелязана в жените и мъжете. Когато има системен недостиг на този витамин обикновено скалпа на косата силно се омазнява, а краищата на косата са сухи. Набавянето на витамин Б2 става чрез консумацията на млечни продукти, черен дроб, яйца, зърнени храни и др.

ЛЕСНА МАСКА ЗА ЗДРАВА КОСА

Витамин Б3

Този витамин от групата на витамините Б е отговорен за цветът на косата. Липсата му най-лесно се забеляза при хората с черна коса, защото може да доведе до преждевременно побеляване на косата. Ако искате косата ви да расте бързо, тогава този витамин ви е нужен, при недостига му се забелязва значително забавяне на космения растеж в областта на главата. Храни богати на този витамин са; черния дроб, бирената мая, рибата и зърнените закуски.

Витамин Б6

Липсата на витамин Б6 често е причина за поява на пърхот по косата. За да спомогнете лечението на пърхот в косата е нужно да увеличите приема на този витамин. Храните от, които може да си го набавите по естествен път са: жълтъка на яйце, соя, говеждо месо, риба, цитрусови плодове, орехи и зеле.

Витамин Б9

 Витамин Б9 както и витамин Б3 са отговорни за по-бързия растеж на косата, но витамин Б9 е отговорен и за нейната гъстота. Силно се препоръчва приемането на този витамин при мъжете при които появата на мъжкия тип плешивост става в рани години. Набавянето на този витамин може да стани от храни като извара, сирене, риба и различни зелени зеленчуци.

Витамин Б10

Помага за поддръжката на хубав цвят и предпазва от ранно посивяване. Нужни са млечни продукти, ориз, картофи, риба и орехи.

ЗАЩО ДА СИ СЛАГАТЕ РИЦИНОВО МАСЛО ВЪРХУ КОСАТА

Витамин Б12

Има отношение към растежа на косата и нейната здравина. Косопадът и сухотата са признак на недостиг. Витамин В12 се съдържа в месо, в морските продукти, млечните продукти и в жълтъка.

Витамин C за косата

Витамин C както може би знаете е един от най-важните витамини за укрепването на имунната система. Той спомага и за укрепването на кръвоносните съдове и подобряването на кръвообращението в областта на кожата на главата. С това витамин C спомага за по-доброто хранене на космения фоликул, а от тук и намалява окапването на косата. Липсата на този витамин прави косата по-слаба, лесно се чупи, цъфти и окапва. Набавянето му с храната е лесно, нужно е да се консумират различни плодове и зеленчуци, който са богати на този витамин

Витамин А за здрава коса

Ако косата ви се чупи и стои суха, това може да се дължи поради липсата на витамин А. Витамин А спомага на косата да възвърне правилната си структура и подобрява еластичността на космите. Това довежда до по-трудното чупене на косата. Богати храни на Витамин А са морковите, пчелния прашец, жълтъка, рибата и други.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Красота


Реклама
Реклама

Не приемайте себе си твърде сериозно. Знайте кога да се присмеете на себе си.

Холи Бери

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама