4 начина да се справим с менструалните болки

  • 4 начина да се справим с менструалните болки
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 15.01.2019 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Менструалните болки са много неприятни за всяка жена, а постоянното приемане на лекарства определено не е правилното решение. Има и естествени начини да се справите. Важно е да знаете, че превенцията трябва да продължава през целия месец.

1. Намалете стреса

Силното напрежение се отразява върху менструалните спазми, затова се опитайте да намалите стреса. Взаимовръзката между болката и стреса е доказана много пъти. Можете да балансирате нивата на стресa чрез кардиo, йога или медитация.

2. Променете хранителния си режим

Не говорим за пълна промяна на менюто, а за включване на някои продукти, които влияят благоприятно на организма. Сред тях са вода, мляко, плодове, зеленчуци и протеини. Те поддържат нивото на кръвната захар стабилно и помагат за по-лесното функциониране на организма. Също така е добре да намалите количеството кофеин, което приемате. Можете да замените кафето с чаша вода с лимон или ябълка. Ако все пак не можете да спрете кофеина, по-добре не се опитвайте, защото е възможно това да повлияе зле на организма ви и да засили менструалните болки. Просто се опитайте да се храните балансирано и всичко ще бъде наред.

менструални болки

3. Проследявайте цикъла си

Следете кога точно ще започне и приемайте лекарства преди началото му, а не когато вече болките са на лице. Лекарствата няма да намалят кръвотечението или продължителността на цикъла, но ще можете да предотвратите болките, ако знаете кога горе-долу трябва да се появят. Също така е от голяма важност какъв вид болкоуспокояващи приемате. Важно е те да са нестероидни като ибупрофен и нароксен.

4. Погрижете се за ендорфините

Преди цикъл много жени се чувстват по-уморени, което е нормално. Това може да се промени с физическо натоварване като джогинг, плуване или каране на колело. По този начин тялото отделя бета-ендорфини, които изключително много облекчават менструалните болки. Постарайте се да тренирате редовно и болката няма да е толкова непоносима. Тази тактика е най-подходяща за жените, които имат болки в кръста по време на менструацията.

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.