Учени: Ето какво предизвиква сутрешното гадене при бременните жени

Снимка: iStock/Guliver

Проучването, публикувано в списание Nature, разкрива, че хормонът, който се отделя по време на създаването на плода, е причината за гадене и повръщане, от които много жени страдат по време на бременност.

Вижте още: Имате ли наистина нужда от витамин D, за да сте здрави през зимата?

Както показват изследванията, седем от десет бременности са придружени от тези дискомфортни състояния. При някои жени тези симптоми могат да бъдат тежки. Това се нарича хипертермия на бременността и е най-честата причина за хоспитализация на жени през първите три месеца от бременността.

Кейт Мидълтън, съпругата на принц Уилям, страдала от него и при трите си бременности. Според резултатите от изследването, в което си сътрудничат учени от Кеймбридж, Шотландия, САЩ и Шри Ланка, гаденето и повръщането са резултат от хормона-протеин, наречен GDF15.

Учените са доказали, че сериозността на този проблем е свързана с количеството протеин GDF15, произведен от феталната част на плацентата, който попада в кръвния поток.

Те открили, че някои жени имат генетично по-висок риск, който е свързан с по-ниски нива на хормони в кръвта и тъканите извън плода.

бременна

Вижте още: Консумация на риба веднъж седмично намалява риска от неврологични проблеми при децата

По същия начин жените, които имат наследствено кръвно заболяване бета таласемия, което причинява естествено много високи нива на GDF15 преди бременността, имат малко или никакво гадене.

Растящото в утробата дете произвежда хормон в количество, с което майката не е свикнала. Колкото по-чувствителна е към този хормон, толкова по-болезнено ще бъде“, казва професор Стивън О'Рахили.

Учените се надяват, че откритието ще им помогне да разработят ефективни методи за лечение на проблема.

Още от Здраве

Облечени от глава до пети в любов. И това е единствената марка, която никога не излиза от мода.

"Сексът и градът"