5 начина, по които магазините ви карат да харчите повече


5 начина, по които магазините ви карат да харчите повече
Снимка: iStock/Guliver

Отиването до супермаркета може да се окаже истинско приключение. Повечето хора планират своето пазаруване до последния детайл и дори отиват в определен час, за да не се налага да чакат по опашки. В крайна сметка, всеки иска посещението на магазина да бъде възможно най-бързо и ефективно. Тези места обаче работят по мистериозни начини и винаги ни карат да прекарваме повече време там, отколкото сме планирали. И това се дължи изцяло на редица маркетинг стратегии. Ето кои са не толкова тайните начини, по които магазините ни карат да харчим.

1. Пазарските колички

Супермаркетите поставят големи колички за пазаруване точно на входа. Това всъщност не се прави за ваше удобство, а за да напълните тези колички с продукти. Според Мартин Линдстрьом, маркетингов консултант и автор на книгата Brandwashed, големите колички всъщност ни карат да пазаруваме с 40% повече.

КАКВО ОЗНАЧАВАТ БУКВИТЕ, ИЗПИСАНИ ВЪРХУ ДЛАНИТЕ

2. Празнични кампании

Супермаркетите използват добре сезонните кампании, като Коледа, Великден или Свети Валентин. Това означава, че през тези специални периоди от годината ще видите продукти, изцяло посветени на празниците. Реално кому са нужни 10 шоколадови петлета с малки цветни кошнички, но пък са толкова сладки, че трудно устоявате.

3. Пекарна на първата пътека

Друг трик, който супермаркетите използват, е да разполагат плодовете, зеленчуците и дори пекарната на първата пътека. Обосновката зад това? Тази част е известна като „зона на декомпресия“, пространство, което смесва аромати и цветове, които ни карат да се чувстваме добре и здрави, но също така ни кара да купуваме други неща импулсивно.

4. Безплатна дегустация

Безплатното опитване на храна и напитки са друг начин за повече продажби. 68% от потребителите споделят, че пробните продукти ги убеждават да направят покупка. Тази техника е актуална и днес.

5. 3 на цената на 2

Друг капан, в който винаги попадаме, е „3=2“ или класическата сделка „купете едно, вземете едно безплатно“. Вярно е, че получавате 33% отстъпка за всеки от продуктите, които купувате. Всъщност обаче не можете да го видите по този начин, защото за да получите отстъпката, трябва да закупите цели 3 броя. Това вероятно е по-голямо количество от това, което ви е необходимо.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Любопитно


Реклама

Елегантността е единствената красота, която никога не избледнява.

Одри Хепбърн

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама