Тахира Бейфийлд към жените: Вашият глас е важен


Тахира Бейфийлд към жените: Вашият глас е важен
Снимка: Личен архив

През последните години все повече се говори за половото неравенство в световен мащаб. И трябва. Защото да си жена, не може да е пречка за постигането на успешна кариера и реализирането на потенциала ти като професионалист и човек.

Каква е разликата в стереотипите спрямо двата пола на топ мениджърски позиции и възможен ли е балансът между майчинство и кариера? Това са част от въпросите, на които лектори от 8 държави ще отговорят в рамките на See It Be It Bulgaria: Next Level на 27 октомври в столичния Inter Expo Center. Сред мотивиращите личности, които ще чуем на социалната програма на фестивала Cannes Lionsе, е Тахира Бейфийлд. Тя има дългогодишен опит в рекламния бранш като копирайтър и заслужени отличия. Вярва, че едно от най-важните неща, за да бъдеш щастлив и успешен е да се грижиш за себе си. И макар масовите твърдения, рекламата може да бъде използвана за смислени цели. И тъй като подкрепяме тезата ѝ, си поговорихме с Тахира за нещата, които са важни за нея и не само. 

Опиши се с 3 думи.

Весела, съпричастна и темпераментна.

Ти си многократно награждаван копирайтър и създател на ежегодното печатно издание "Plantain Papers". Какво те вдъхновява да пишеш?

Изключително много се вдъхновявам от човешките истории! Обичам да откривам скритите, неочаквани истории, които стоят зад всяко нещо, което преживяваме в живота. Харесва ми предизвикателството да научавам нови начини как да представя една история – независимо дали става въпрос да разсмея някого за 6 секунди, или да го накарам да се замисли чрез дълъг манифест. И съм вманиачена да откривам и разказвам истории, които според мен не получават необходимото внимание, което заслужават. Разказите, които в момента не намират място в масовите медии. Точно това правя с "Plantain Papers". Затова писането е моят начин да изразявам страстта си към разказването и търсенето на истории.

Някога усещала ли си дискриминация в кариерата си заради факта, че си жена?

Със сигурност знам, че съм получавала по-малко пари от колегите си мъже в предишни работи. Понякога бях наясно с това, друг път разбирах много по-късно. Истинската природа на професионалната дискриминация е, че често е скрита – не винаги става въпрос за действие от страна на колега или шеф, което лесно може да бъде забелязано. Често е резултат на пристрастие, което е вградено във фирмената култура. В тези случаи ефектите не се виждат, но въпреки това се усещат. И заради тези невидими пристрастия мисля, че е доста вероятно да е имало възможности, които съм пропуснала заради пола и расата ми, но не съм напълно сигурна. За щастие, успях да им покажа на какво съм способна с възможностите, които имах.

Какво мислиш, че може да направим, за да променим половото неравенство в рекламната индустрия? Смяташ ли, че е възможно изобщо да се преодолее разликата между половете?

Хубавите новини са, че започнахме да работим за полово равенство в нашия бранш. Голяма късметлийка съм, че мога да се развивам в индустрия, в която да си жена не се чувства толкова самотно, както беше някога. Дори преди няколко години рекламата беше много, много различно място. Но сега трябва да продължим напред – не само да разкрием проблема за неравенството в творческите индустрии. Важно е да превърнем разговорите, които водим на конференции, събития и блогове, в реални действия в нашите агенции и компании. Това е неудобна работа, но трябва да се направи.

Няколко начина, по които може да се случи това:

- Мъжете, които традиционно са "пазителите" в нашата индустрия, трябва наистина да разберат, че повече разнообразие е много по-полезно за бизнеса.

- Повече жени и представители на малцинствата трябва да получат равностойни места на масата и да бъдат поставени на ръководни позиции, така че промяната да се извърши на всички нива.

- Разговорът за пари и допълнителни облаги (отпуск по майчинство, здравеопазване и др.) трябва да бъде по-открит и прозрачен, така че жените и малцинствата да са сигурни, че получават справедливо възнаграждение. Също така не трябва да бъдат санкционирани за това, че искат това, което заслужават.

Ти мотивираш хората да се грижат за себе си и се опитваш да намираш начини да използваш рекламата за смислени цели. Защо е толкова важно за теб?

Когато говоря за грижата за себе си, сама си припомням да бъда мила със себе си (смее се). Рекламата е индустрия, в която всички даваме много от себе си – нашето време, нашата креативна енергия, нашите идеи. Мисля, че е важно да намерим баланса, за да не се стигне до бърнаут от всичко това. И смятам, че винаги ще се стремя да търся начини как да използвам рекламата за неща, които имат смисъл. Ако трябва да прекарвам допълнителни 40 часа седмично в правене на изкуство, което продава, поне някои от нещата, зад които стоя, трябва да са идеи как да направим света по-добро място.

Ти си един от лекторите на предстоящото събитие See It Be It, което ще се проведе на 27 октомври в София. Може ли да ни кажеш малко повече за твоята лекция.

Ще говоря от личен опит за грижата за себе си в рекламната индустрия. И защо според мен намирането на собствен път в това е изключително важно за креативността.

Целта на See It Be It е да мотивира, окуражи и да помогне на жените да намерят своето място в нашия конкурентен свят. Като жена можеш ли да ни дадеш няколко съвета?

Това не е точно съвет, а по-скоро напомняне за жените в индустрията – вашият глас, перспектива и опит са толкова ценни. Те имат значение. Бъдете сигурни, че правите тази индустрия по-добро, по-силно и по-готино място.

Можеш ли да продължиш изречението: Една жена трябва...

... която иска да бъде!

Етикети:
Iwoman.bg

Още от В света на


Реклама

Не приемайте себе си твърде сериозно. Знайте кога да се присмеете на себе си.

Холи Бери

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама