Витамините, от които косата има нужда

  • Витамините, от които косата има нужда
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 23.07.2018 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Всяка жена мечтае за здрава, красива и жива коса. За да  я постигне, трябва постоянно да се грижи за нея с помощта на правилните козметични продукти. Храната, която консумира, също оказва влияние на състоянието й. Тя помага да се намали косопадът, да се възвърне блясъкът и да се ускори растежът й. Хранителните продукти съдържат много витамини, които са полезни за косата. Ето кои са и защо е важно да си набавяме достатъчно количество от тях:

Витамини от група В 

Редовният прием на биотин намалява накъсването на косата, подхранва я и подпомага растежа й. Витамините от група В комплексно подобряват състоянието на косата, като стимулират регенерацията на фоликулите. Косата става по-еластична и видимо по-здрава. Важно е да приемате и витамин В12, защото дефицитът му е причина за побеляване и засилване на косопада. Витамините от група В може да си набавите чрез риба, месо, яйца и млечни продукти.

Витамин А 

При прием на този витамин се балансира отделянето на мазнини. Чрез него се синтезират и натуралните масла, които по естествен път овлажняват кожата на главата. Ако не приемате витамин А, тя ще стане по-суха, ще загуби блясъка си, а краищата ще започнат да се накъсват. Той укрепва корените и активизира растежа. За да си набавите витамина, хапвайте моркови, тиква, лимони, портокали, грах и броколи.

Витамин D 

Този витамин предотвратява косопада. Регулира усвояването на калция, чийто недостиг е пряка причина за честата загуба на коса. Нужните храни, чрез които да набавите на организма си витамин D, са мазни риби и месо, яйца и сирене. Но най-лесният и ефективен начин е да излагате тялото си на слънце всеки ден.

Витамин С

Предизвиква по-бърз растеж на косата, защото чрез него се произвежда колаген, който е ключов протеин за тялото ви. Именно той прави косата плътна и еластична. При дефицит на колаген косата започва да расте по-бавно, а понякога растежът й напълно спира. Също така предпазва косата от посивяване. Витамин С подкрепя имунната система и подобрява притока на кръв до корените. Можете да си го набавите като включите в менюто си всички цитрусови плодове, спанак, домати, картофи и др.

Витамин Е 

Вредните слънчеви лъчи увреждат косата ни по всяко време от годината, но най-силно влияние имат през лятото. Витамин Е се съдържа в много козметични продукти, защото той има свойството да защитава косата от ултравиолетовите лъчи. През лятото косата се изсушава, накъсва се и губи блясъка си заради силното слънце, на което е подложена всеки ден. Приемайки витамин Е, ще гарантирате защитата за косата си и цяло лято ще се радвате на подхранена и сияйна коса. За да си набавите витамина, приемайте различни семена, зеленолистни зеленчуци, ядки и броколи.

И след всичко това, косата се нуждае от още едно нещо, за да бъде здрава:

Протеин

Протеините са от съществено значение за правилното изграждане на структурата на косата. Благодарение на тях тя е гъста, здрава и блестяща. Липсата им прави косата суха, изтощена, накъсана. Така важните протеини можете да си набавите от храни като: месо, млечни продукти, яйца, бобови култури, ядки и други.

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.