Тъй като лекарите трябва бързо да отговорят на вашите най-важни притеснения, да актуализират досиетата, да обсъдят нови симптоми и да координират последващите действия, всичко това в рамките на ограничен период от време, медицинските прегледи често изглеждат прибързани. За да извлечете максимума от посещението си, е важно да разпределите времето си стратегически. Въпреки това, медицинските сестри предупреждават, че има определени неща, които никога не трябва да правите по време на преглед, за да сте сигурни, че ще получите възможно най-добрата грижа.
1. Самодиагностика
Въпреки че самодиагностицирането може да покаже, че пациентите искат да играят активна роля в здравето си, възникват проблеми, когато се прави без клинично обучение, което често води до погрешно тълкуване на информацията.
Още: Лекар: Внимавайте с меда, това е най-опасният страничен ефект от него
Когато пациентите се представят с диагноза, а не със симптоми, това може да отведе лекарите по тесен диагностичен път, потенциално пренебрегвайки истинската причина за техните здравни проблеми. Това може да забави точната диагноза, ако лекарят следва предположението на пациента, вместо клиничното представяне и насоките, основани на доказателства. Това може също да създаде когнитивно отклонение както за пациента, така и за лекаря, което потенциално води до прекомерно тестване, ненужни лечения или загуба на време.
Вместо това се препоръчва да се съсредоточите върху описанието на вашите симптоми, включително кога са започнали, как са се променили и всички модели, които сте забелязали, за да дадете на вашия лекар най-добрия шанс да определи какво наистина се случва.
2. Пристигате неподготвени
Ако сте нов пациент, вашият лекар вероятно разполага с по-малко от 20 минути, за да прегледа вашата история, да отговори на вашите притеснения и да създаде план за лечение. Ако нямате списък с лекарства, алергии, медицински диагнози (минали и настоящи), предишни процедури и операции, това ще го затрудни да стесни избора на необходимите тестове и лечения. Това също така намалява времето, налично за разработване на подходящ план.
Още: Лекар: Този плод лекува кашлицата, ако се яде преди лягане
За да се възползвате максимално от прегледа си, се препоръчва да поддържате документ, отпечатан или на телефона си, който включва вашите лекарства, алергии, медицински диагнози, минали процедури и операции с дати и всякаква съответна семейна история.
3. Омаловажаване на симптомите
Когато пациентите омаловажават симптомите си, като минимизират честотата им на проявление, интензивността им или пречат на ежедневието, това може да накара лекарите да подценят сериозността на проблема. Това може да доведе до пропускане на тестове, забавяне на лечението или пропускане на ранни признаци на състояния като сърдечни проблеми, инфекции или неврологични проблеми.
Пациентите често омаловажават симптомите от страх, срам или желание да не вдигат шум или да не досаждат. Но тези омаловажавани симптоми често се появяват по-късно чрез лабораторни резултати, образни изследвания или по-задълбочени въпроси. Това след това изисква лекарят да се върне и да преоцени ситуацията, което нарушава естествения ход на клиничната оценка и процеса на планиране на лечението. Откровеността от самото начало помага на вашия лекар да вземе най-точните и ефикасни решения за грижа за вас.
4. Груби сте с персонала
Медицинските посещения могат да бъдат стресиращи, особено ако не се чувствате добре или сте притеснени от диагноза. Но изливането на този стрес върху персонала може да наруши комуникацията, да причини забавяния и дори да повлияе на качеството на грижите, които получавате. Персоналът може да се чувства притеснен, колеблив или дори избягващ, което може да забави регистрацията, жизнените показатели, актуализациите на картона или комуникацията с лекаря.
Персоналът е по-склонен да направи допълнителни усилия, когато се отнасят с уважение. Дори и да сте разочаровани, поддържайте тона си учтив.