8 полезни навика, които понякога крият опасности


8 полезни навика, които понякога крият опасности
Снимка: iStock/Guliver

Може да се почувствате заобиколени от огромно количество информация, която има за цел да ви даде знание как да бъдете по-здрави и по-щастливи. В тези моменти трябва да проявите доза критично мислене, особено когато нещо изглежда твърде хубаво, за да е истина. В крайна сметка, някои митове са си точно това - митове, които не лежат на реалност. Ето кои от всички здравословни трикове всъщност крият опасности, когато прекалите с тях.

1. Пиете 8 чаши вода всеки ден

Ако сте жадни, вземете бутилка вода и я изпийте, особено ако ви е топло или току-що сте тренирали. Но не забравяйте, че пиенето на твърде много вода всъщност може да бъде опасно за вас, тъй като затруднява бъбреците. Всички ние имаме различни тела, така че може да се нуждаете от повече или по-малко от 8 чаши на ден. И няма научно доказателство, че “предозирането” с вода носи ползи за здравето, дори напротив.

2. Ядете много моркови

Въпреки че морковите са много полезен зеленчук, който си заслужава да включите във вашата диета, той няма да окаже кой знае какво влияние на зрението ви (да захвърлите очилата си, например). Това е мит, който идва от 40-те години на миналия век. Яденето на прекалено много моркови може да причини състояние, наречено каротенемия, което причинява обезцветяване на кожата заради бета-каротина или чисто и просто - ще станете оранжеви.

3. Спите до късно през уикенда, за да “наваксате”

Сънят е от съществено значение за доброто физическо и психическо здраве, но няма как да наваксате всички тези безсънни нощи, ако станете в 10 часа в събота. Просто тялото не работи така и освен с торбички и подпухнало лице, няма да се сдобиете със супер сили.

КАКВО СЕ СЛУЧВА С ТЯЛОТО, АКО ЯДЕТЕ АВОКАДО ВСЕКИ ДЕН

4. Миете зъбите си след всяко хранене

Миенето два пъти на ден е препоръчителна практика, но ако изпитвате желание да четкате зъбите си след всяко хранене, помислете отново. Може да ги увредите, вместо да им помогнете. Ако сте яли или пили нещо киселинно, изчакайте поне 30 минути, за да не премахнете емайла.

5. Заменяте захарта с други алтернативи

Да не прекалявате с приема на захар е разумно нещо, но пълният отказ и замяната с различни подсладители също не е най-умното решение. Някои от тези опции (като захарин) са напълно изкуствени и могат да имат дългосрочни странични ефекти. Вместо това, опитайте с кокосова захар, например.

6. Приемате хранителни добавки

Това, че хората ги вземат, не означава автоматично, че и вие трябва. Ако сте веган и имате дефицит на витамин В12, това е разбираемо. Но високите дози не предотвратяват някои здравословни проблеми и дори могат да бъдат вредни, според проучване.

7. Замествате хранене със смути

Смутитата са страхотни, но съдържат предимно плодове, вода и мляко. Те не осигуряват необходимите хранителни вещества, от които тялото се нуждае. Освен това, всички смутита, подобно на фрешовете, съдържат голямо количество плодове, което води до скок на кръвната захар и инсулина.

8. Не консумирате въглехидрати

Кето диетата стана популярна в цял свят, защото хората наистина отслабват и постигат забележителни резултати. Когато не ядете въглехидрати, тялото ви трансформира останалите мазнини в енергията, от която се нуждае, за да функционира.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Не можеш да промениш това, срещу което отказваш да се изправиш.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама