Хранителни добавки в помощ на женското здраве

  • Хранителни добавки в помощ на женското здраве
    Дата: Снимки: Thinkstock/Guliver
Дата: 20.11.2014 Снимки: Thinkstock/Guliver
Iwoman.bg

При всеки човек идва момент, в който установява, че нещата вече не се случват толкова лесно, колкото преди. Преди време може да сте хапвали всичко и то на корем, без да качвате и грам, а сега всяко парче шоколад сякаш се "залепва“ по тялото.

Преди сте ходили на походи в планината, а сега се задъхвате по стълбите, ако асансьорът е развален.

Дамите са особено чувствителни по тази тема, но всичко това си има обяснение и то съвсем не е сложно.

Като главен виновник за всички неприятни промени може да посочим възрастта. С напредване на годините, обмяната на веществата, т.нар. метаболизъм се забавя. Това довежда до верижна реакция, при която най-просто казано, всички вещества, които приемаме с храната не се усвояват пълноценно.

Наблюдава се склонност към покачване на тегло, болки в ставите, честа умора и понижен мускулен тонус. Разбира се, това не е общовалидно, но за голяма част от хората тези промени започват още след преминаване на 20-годишна възраст.

Какво е нужно, за да бъдем здрави и красиви?

Може да ви прозвучат като клише, но на тялото не му е нужно друго, освен пълноценна храна, движение и вода.

Абсолютният минимум, който често не предоставяме сами на себе си. Все пак има и някои съюзници в борбата за добра фигура и здраве. Това са:

Протеин – най-често може да се срещне определен като незаменим макронутриент, който участва в строежа на всяка човешка клетка, взема дейност в редица важни процеси (ензимни, защитни и т.н.). Протеините (още белтъци, белтъчини) имат различна структура. Според нея те изпълняват определена функция в тялото. В строежа на протеините се откриват аминокиселините. Основните са 20 на брой.

Протеин се набавя от месо, яйца, мляко, ядки, зеленолистни зеленчуци и други.

За да бъде тялото с добър мускулен тонус и да е стегнато, трябва да си осигуряваме нужните количества. А те са, за неспортуващ човек около 1 г на 1 кг. телесно тегло, и за спортистите – до 3 г/кг. телесна маса.

Поради една или друга причина (вегетарианство, неправилно хранене), количествата на приеман белтък може да бъде недостатъчен. В такъв случай той може да бъде осигурен чрез хранителна добавка. На пазара има специално разработени продукти за дамите.

Витамини – витамините са жизненоважни вещества. Те участват в редица процеси (развитие, метаболизъм, състояние на нервната система, имунитет, кръвотворене и т.н.).Витамините са важни за всички, но при двата пола има специфична нужда от различни витамини. За дамите особено ценни са витамин А, В-комплекс, фолиева киселина, витамин С, Д, Е и К.

Минерали – за дамите много важни са калций, магнезий, цинк. Калцият, в комбинация с витамин Д, осигуряват здравето на костите и ставите. Магнезият осигурява нормално протичане на нервните импулси, мускулните съкращения, повишава имунитета и енергийния метаболизъм. Цинкът е антиоксидант и има доказани ползи при бременните жени. Комбинацията от тези минерали поддържат косата, ноктите и кожата в отлично състояние.

Повече енергия – активирането на енергийните запаси на тялото е начин за повишаване на издръжливостта и силата. Мазнините са главният запас на тялото при нужда от енергия. Изгарянето им се случва при определени условия, а с помощта на една от най-ефективните добавки, може да се ускори този процес. Необходими са диета с енергиен недостиг, физически упражнения и L-карнитин за жени. Той улеснява ползването на мазнините като източник на енергия. Тонуса и концентрацията се подобряват.

Движение – тялото ни е устроено, за да се движи. В миналото единственият начин за оцеляване е бил движението. Преместване от едно място на по-подходящо друго, ловуване с дни и тежък земеделски труд.

Реалността в момента често ни заставя да бъдем неподвижни в голяма част от денонощието. Работа на бюро, дълго шофиране, редица улеснения за стигане от едно място до друго и т.н.

Повечето хора смятат, че хранителните добавки са само за спортисти и смятат, че като започнат прием ще станат прекалено мускулести. Дамите особено много се страхуват от това.

Ще побързаме да ги успокоим. Мускули не се градят толкова лесно. Нужни са много усилия, добър ген, подходящ хранителен режим и редовни силови тренировки. И всичко това спазвано стриктно под надзор на специалист.

Другото, което е смущаващо, е голямото количество добавки, които трябва да се приемат поотделно в различно време на деня. Никой няма нерви за това.

Решението са комплексните продукти за жени, съдържащи важните витамини и минерали, други, ускоряващи отслабването и такива набавящи протеини.

Съветът ни към всички дами ценящи здравето и добрата външност е да разгледат сайта на нашите приятели от bg-fitness.com! Там ще откриете специална категория с подбрани хранителни добавки за жени. Всички продукти, закупени от читателите на iwoman.bg, получават 7% отстъпка, въвеждайки ПРОМО КОД iwoman при финализиране на своята поръчка.

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.