Топ спортист дава уелнес и фитнес съвети за по-щастлива 2021


Топ спортист дава уелнес и фитнес съвети за по-щастлива 2021
Снимка: Herbalife

В края на годината обикновено си правим равносметка, за да проверим дали сме постигнали желаните цели. Със сигурност 2020 обърка плановете на много хора и промени приоритетите, като изведе на първо място здравето. И тъй като остават броени дни, докато се сбогуваме с тази трудна година, смятаме, че е важно да започнем 2021 по-положително настроени и да се грижим повече за здравето си. А това включва балансирано хранене и редовно спортуване. Поради тази причина се допитахме до Саманта Клейтън. Тя е бивш олимпийски състезател по бягане на къси разстояния, сертифициран от ISSA персонален треньор и вицепрезидент на дивизията "Световни спортове и фитнес" на Herbalife Nutrition. Тя съвместява грижите за четирите си деца с работата си като професионален треньор на широка група от хора – от абсолютно начинаещи през напреднали до елитни атлети. Тренировките ѝ са разработени за постигането на личните фитнес цели на всяка от тези категории ентусиасти и професионалисти.

Ето съветите ѝ как да се поддържаме в добра форма през новата година.

Да, 2020 г. безспорно беше година на предизвикателства. От глобалната пандемия, нарушаваща живота такъв, какъвто го познаваме, до много други събития, които породиха безпокойство и тук, в САЩ – затова съм сигурна, че мнозина от нас са готови да натиснат бутона "рестарт“ за 2021 г. и да запълнят новата година с максимално много позитивизъм, здраве и уелнес. Всъщност, според третото годишно проучване "Как ще приключим тази година?", се оказва, че най-често срещаните "големи" решения за промяна включват по-здравословни хранителни решения и фокус върху грижата за самия себе си. Началото на новата година е чудесен период да си поставите нови фитнес цели и след това да работите за постигане на по-здравословен начин на живот.

Предлагаме ви 5 решения, с които ще можете да сте сигурен, че 2021 г. ще бъде по-щастлива и здрава:

1. Направете семейното спортуване ваш приоритет

Ако поне едно нещо научихме тази година, то е, че семейството и здравето ни са най-важни. Много от нас прекараха значително повече време със семейството си тази година. Освен помощта покрай училищните онлайн уроци от вкъщи, не ви ли беше приятно да имате повече време с близките си? Докато започваме лека-полека да се нагаждаме към "новата нормалност", не забравяйте да заделяте време, което да продължите да прекарвате със семейството си, независимо дали лично или вече по навик – чрез видео чат. Спортните занимания – на закрито или на открито, са нещо, което семейството ми обича да правим заедно. Независимо дали фитнес заниманията представляват семейни преходи или мини-предизвикателства със спортен уклон из цялата къща, да сме активни, докато се забавляваме със семейството, винаги е печеливша карта в моята "игра".

2. Опитайте нещо ново

Ако вече редовно се занимавате с фитнес и спорт, това е страхотно! Включването обаче на различни дейности ще ви помогне да продължите да предизвиквате вашето тяло. Независимо дали става дума да започнете с волейбол, да се присъедините към кварталния футболен отбор или най-сетне да се запишете за онези часове по въздушна йога, които все отлагате, обещайте си да опитате тази година. Истината е, че не можете да повишите ефекта от спортуването, ако винаги правите едно и също. Без значение с каква физическа активност се занимавате, най-добрият начин да си гарантирате, че спортувате достатъчно, е да планирате тренировките си като част от деня ви. Тъй като все сме заети, спортът лесно може да бъде първото нещо, за което забравяме. Освен това проследяването на ежедневните ви физически упражнения и това колко дълго сте тренирали може да ви помогне да запазите сериозно и отговорно отношение, когато нямате семейство, приятели или група за подкрепа наблизо, които да ви помогнат да останете мотивиран.

3. Освободете ума си: повече социални контакти, по-малко медии

Много по-лесно е да завършите една тренировъчна програма, когато имате партньор, който го прави с вас. През последната година трябваше да разчитаме още повече на технологиите, за да провеждаме тренировките си и да бъдем отговорни. Въпреки че технологиите са чудесен инструмент за намиране на рецепти, упражнения и мотивационно съдържание, уверете се, че ги използвате, за да подобрите себе си, а не да замъглите мозъка си с негативни новини. Тревожността може да отвлече вниманието ви от вашите уелнес цели. Запазете психичното си здраве непокътнато тази година, като си починете от телефона и физически присъствате сред вашите роднини и познати. Поканата на приятел или член на семейството да спортува с вас не само ще ви направи по-щастлив, защото прекарате време с човека лично, но ще имате и личен контакт – нещо, което е така необходимо за нашата душа, но и за фитнес резултатите ни.

4. Хапвайте храни на растителна основа

Наскоро моята компания проведе проучване сред 2000 американски жители и се установи, че тази година 47% от хората са преминали към храни на растителна основа. Например, сладките картофи и пълнозърнестите храни осигуряват отлични въглехидрати за енергия за тялото, но е важно да се уверите, че получавате и висококачествени протеини [белтъчини] за поддържане на мускулна маса – идеалната комбинация за лека закуска след тренировка. Избягвайте празните (кухите) калории и избирайте храни, богати на хранителни вещества – това е от съществено значение, когато сте под стрес, зает или претоварен; тези храни ще ви помогнат да бъдете сит по-дълго време. В крайна сметка ако не обърнете достатъчно внимание на хранителните си навици, няма да видите резултатите, които желаете.

5. Внимавайте какво изхвърляте

Изненадах ли ви? Като треньор – да, вашата физическа подготовка винаги е мой приоритет, но сега говоря за това да направите още една стъпка напред, освен здравословните ви навици – да погледнете по-далеч от себе си и да започнете да мислите повече как устойчиво да осигурим здравословно хранене и на другите.

Глобалната пандемия подхрани несигурността с доставките на храните и специалистите изчисляват, че 132 милиона души ще бъдат засегнати от недохранване до края на 2020 г. Според Организацията на ООН за прехрана и земеделие една трета (или 1,3 милиарда тона) от цялата храна, произведена в световен мащаб, или е загубена или похабена, допълнително задълбочавайки световната криза относно несигурността с доставките на храни. Чрез кампанията "Здравословно хранене и нека никой не остане гладен" ние помагаме в решаването на тези глобални предизвикателства с глада, несигурността с доставките на храни и недохранването, като предоставяме критично важни ресурси и експертни познания на общности по света – с помощта на нашите водещи партньори – неправителствени организации.

През новата година намерете кауза, която е важна за вас, и потърсете варианти как и вие да дадете на общността, в която живеете.

Краят на годината е идеалният момент за размисъл върху нещата, които искате да промените или подобрите в живота си през следващата година. Успех във Вашето лично пътуване! Наздраве за вашето здраве през 2021 г.!

За повече съвети за фитнес и здравословно хранене посетете интернет страницата IAmHerbalifeNutrition.com.

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още от Здраве


Реклама
Реклама

Най-добрият начин да вземете най-доброто от останалите хора, е като им дадете най-доброто от себе си!

Робин Шарма

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама