6 вредни навика, които всъщност са полезни


6 вредни навика, които всъщност са полезни
Снимка: iStock/Guliver

Каквото и да са ви учили като малки, навиците не са просто добри и лоши. Понякога границата между тях се размива. Някои неща, традиционно смятани за недостатъци, могат да се окажат много полезни в определени ситуации. Ето кои са те според Inc. com.

1. Да отлагате

В една култура, в която от нас се очаква да работим на високи обороти, да се занимаваме с няколко неща наведнъж и да не се разсейваме, понякога човек не осъзнава колко е стресиран и изморен, преди да е станало твърде късно. Има случаи, в които най-доброто нещо, което може да направите за себе си, е да отложите някоя задача и да си припомните, че има неща, които не са спешни.

2. Да казвате "не"

Обществото ни учи, че да казваш "не" е егоистично. Да казваш "да": на всичко обаче може да доведе до претоварване, загуба на време и енергия. Да се научиш как да казваш "не" на неща, които не са ваш приоритет, ще ви освободи време, което да използвате за наистина важните неща.

3. Да изпускате емоциите си

От малки сме учени, че не трябва да изпускаме нервите си и че винаги трябва да държим емоциите си под контрол. Има обаче моменти, когато е добре (дори необходимо) да изпуснете събраното напрежение. Много по-здравословно е от време навреме да изразявате това, което чувствате, отколкото да държите негативните емоции вътре в себе си и да вредите на психиката си.

4. Да мечтаете

Много хора мислят, че мечтаенето е загуба на време, но да отворите ума си, към всички възможни пътища, по които може да поемете, е едно от най-добрите неща, които може да направите за себе си. Макар че мечтателството може да увеличи времето, необходимо за завършването на дадена задача, то ще ви помогне да разберете и да намерите решение на по-съществените проблеми във вашия живот.

5. Да бъдете разхвърляни

Според някои проучвания, разхвърляната работна среда може да бъде полезна за продуктивността, особено ако работата ви изисква креативност. Подредените стаи могат да бъдат успокояващи, но хаотичната обстановка насърчава намирането на решения извън рамките на кутията.

6. Да правите по-малко

В днешната работна култура от нас се очаква да сме все по-продуктивни. Това темпо обаче ни кара да се чувстваме сякаш постоянно изоставаме, колкото и много да работим. По тази причина трябва да се научите да делегирате. Поддържайте работата си в разумни граници, ако не искате напълно да изгубите контрол.

 

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Силна


Реклама

Не приемайте себе си твърде сериозно. Знайте кога да се присмеете на себе си.

Холи Бери

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама