5 начина, по които сами усложнявате работата си


5 начина, по които сами усложнявате работата си
Снимка: iStock/Guliver

Оценявате ли себе си като ефективен служител? В случай, че не сте съвсем сигурни в отговора, може би правите работата си да изглежда по-трудна, отколкото всъщност е. Експертът по производителността на работното място, Пеги Дънкан, смята че организацията е ключът към ефективността. Ето кои са 5-те най-големи грешки, които повечето служители допускат и усложняват живота си в офиса.

Не сте сигурно къде отива времето ти

Чудили ли сте се някога къде е излетял целият ви ден? На бюрото ви цари пълен хаос, не сте довършили задачите си и имате още куп работа. Чувствате се стресирани, притиснати от времето и тревожни. Трябва да анализирате добре как прекарвате времето си в офиса, така че да знаете къде в действителност отива то. Поддържайте дневник поне за седмица, описвайки действията си през деня и времето, което ви отнемат различните задачи. Включете дори разсейването от страна на колегите и малките кафе паузи.

Работното ви място е разхвърляно

След като разберете къде отива времето ви, Дънкан препоръчва да насочите вниманието си към организацията - от бюрото и компютърните файлове до чекмеджето за дреболии. Истината е, е хората прекарват твърде много време, търсейки нещо – файл, писмо или телбод, а в действителност нещата могат да бъдат далеч по-прости.

Приоритетите ви са грешни

Може би сте закъснели с дадена презентация, защото сте прекарали твърде много време, помагайки на колега да свърши нещо. Трябва да определяте приоритетите въз основа на това, което е най-близо до успеха ви.

Нямате ясен модел на работа

Ако ви се налага да правите нещо повече от 3 пъти на ден, значи имате нужда от система, процес, който да следвате по инерция. Идеята е, че рутината успокоява мозъка, колкото и досадна да ви се вижда понякога. След време започвате да правите нещата механично, създавате си шаблони и отмятате задачите по-бързо.

Не се доверявате на технологиите

Независимо дали става дума за някаква дребна характеристика на Ексел, или пък нова функция в служебния мейл, възползвайте се от технологиите. Каквато и технология да използвате в офиса си ежедневно, трябва да се научите как да боравите с нея до съвършенство.

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама
Реклама

Ако винаги се опитваш да бъдеш нормален, никога няма да разбереш колко невероятен можеш да си.

Мая Анджелоу

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама