"Хоум офис" мама по време на пандемия. Как да стане?

  • Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 23.03.2020 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Пандемията от коронавирус накара хиляди родители да работят дистанционно. Истината е, че на всеки му се е налагало да си вземе „хоум офис”, когато детето е болно, но няколко дни нямат абсолютно нищо общо с няколко седмици. В началото може да изглежда доста забавно, но всъщност това означава и доста голям стрес, поне докато се научите как да балансирате между нуждите на професионалния и „майчинския” живот. Ето няколко трика от професионалиста в тази област, Бри Рейнолдс, която има деца на 12, 6 и 2 години и работи от уюта на собствения си дом вече близо 10 години.

1. Създайте график

Определянето на строг график, който възпроизвежда този на нормален учебен ден, е доста полезно. Особено, ако имате деца под 5, които са зависими от вашето внимание. Създайте рутина – час на ставане, закуска, обличане, следобедна почивка и т.н. Така хем ще организирате по-добре собствения си ден, хем децата няма съвсем да излязат „от форма”, когато стане време отново да се върнат в класните стаи.

2. Общувайте - дори повече, отколкото смятате за необходимо

Като човек, който работи дистанционно от десетилетие, Рейнолдс казва, че общуването е неин личен приоритет, който трябва да бъде „осъзнат и за който да мислиш постоянно“. Що се отнася до работния живот, добре е да бъдете прозрачни по отношение на факта, че жонглирате с нуждите на децата си, така че вашите колеги да не са изненадани. Може да бъде от полза да създадете електронна таблица с вашия мениджър и останалия екип, където всеки от вас да въведе информация за контакт при спешни случаи и вашата наличност за виртуални срещи и конферентни разговори.

3. Определете граници с децата си

Освен да общувате с колегите си, е важно да зададете граници на децата си, особено ако са в училищна възраст. Разбира се, всички знаем, че при подобни обстоятелства, децата гледат повече телевизия и прекарват повече време онлайн от обикновено. В този случай трябва да обясните на малчуганите, че това е нещо специално, но тази свобода няма да продължи вечно. Докато пък те се забавляват, вие имате възможност да отметнете няколко задачи.

4. Правете почивки

По всяка вероятност изисквате твърде много от себе си, докато работите от вкъщи, за да докажете на екипа си, че наистина вършите нещо. Но не забравяйте, че е изключително важно да си отделите и време за почивка – без деца и без работа. Това може да е чаша кафе, вкусна салата, хапната в тишината на кухнята или кратък душ – отделете си 15 минути!

5. Работете на смени с партньора

По всяка вероятност пандемията ви е „хванала неподготвени” и сега не знаете какво да правите с толкова много време у дома. Редуването на смени с партньора може да направи работата от разстояние много по-лесна. Например, сутрин ставате преди всички и започвате работа, а половинката приготвя закуска и всички съпътстващи сутрешни ритуали. По обяд се включвате и вие в семейните задължение, а после се разменяте.

-------------------------------


#ОстаниВкъщи, бъди отговорен!

iWoman e с теб!

Всичко ново за коронавируса - ТУК!

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.