Историята на Victoria's Secret - любимото бельо на жените


Историята на Victoria's Secret - любимото бельо на жените

Днес милиони жени са верни почитателки на Victoria's Secret. Най-успешният лейбъл за дамско бельо се радва на голям интерес не само от страна на жените, но и от мъжете, които плакнат очи по секси Ангелчетата на марката. Само ще споменем имената на Хайди Клум, Хелена Кристенсен, Жизел Бюндхен, Миранда Кер и Адриана Лима. Но как стартира всичко?

Според официалната версия, основателят на Victoria's Secret, Рой Реймънд, решава да създаде собствена марка бельо, когато един ден не успява да купи сутиен за жена си. Реймънд обиколил няколко магазина и никъде не намерил красив сутиен. През 1977 г. предприемчивият възпитаник на "Станфорд" открива първия магазин на Victoria's Secret в Сан Франциско. Идеята му била да накара мъжете, пазаруващи там, да се чувстват комфортно.

Марката всъщност не е кръстена на съпругата на Реймънд, а на кралицата на Англия. Брандът е вдъхновен от тайните, които се крият под великолепните викториански тоалети и загатва за строгите нрави от онова време. Поради тази причина и бутиците на Victoria's Secret приличат на кралски будоар - тъмно дърво, ориенталски килими и копринени завеси.

През 1982 г. Реймънд започва да изпитва финансови затруднения и продава марката на бизнесмена Лесли Уекслър за 1 милион долара. Именно Уекслър прави Victoria's Secret световноизвестен бранд. За пет години той успява да увеличи броя на магазините от пет на сто, а след това и на хиляда.

В края на 80-те години на миналия век марката прави революция, показвайки, че бельото не е нещо, което трябва да се крие от широката публика. Тогава пазарът за секси бельо почти не съществува и компанията няма истински конкуренти.

Освен това Victoria's Secret създава не само сутиени и бикини, но и въплъщава идеала за женственост, символ, на който стават "ангелите" - модели, които традиционно излизат на подиума с крила на гърба си, изобразяващи пеперуди, ангели, птици и феи.

Първото шоу на Victoria's Secret се провежда през 1995 г. и оттогава става ежегодно. По време на ревюто манекенките дефилират с най-новите модели на марката, а кулминацията е показването на специалния Fantasy Bra. Най-скъпият сутиен в историята е този, който Жизел Бюндхен представи през 2000 г. Той е украсен с 1300 скъпоценни камъка и струва 15 милиона долара.

"Нашето шоу е фантазия, която няма конкуренция. Никоя друга модна марка не може да създаде нещо подобно. Victoria's Secret - това е първата любов на жените", заявиха мениджърите на компанията в интервю за американското сп. Vogue.

През последните години компанията Victoria's Secret е силно критикувана, след като в световен мащаб все повече се налагат естествените женски форми. Брандът от години представя един нереалистичен идеал, заради което си навлече немалко негативни коментари.

Вместо да включи в шоуто плюс сайз и транссексуални манекенки, от компанията заявиха, че "Марката – това е фантазия, в която на последните определено не им е мястото". За тези думи относно джендърите маркетинговият директор Ед Разек впоследствие трябваше да се извини.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Мода


Реклама
Реклама

Не приемайте себе си твърде сериозно. Знайте кога да се присмеете на себе си.

Холи Бери

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама