5 мита за здравословните храни

  • 5 мита за здравословните храни
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 16.03.2016 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Храните с ниско съдържание на мазнини и захар може да ви карат да си мислите, че правите здравословен избор, но в действителност да не е така.

1. Обезмасленото мляко е по-здравословно

Истината е, че пълномасленото мляко не увеличава риска от затлъстяване и сърдечни проблеми и това е доказано от научно изследване, направено от учени в Сиатъл.

"В храненето няма абсолютни, а само относителни твърдения в контекста на това какво трябва и не трябва да ядем”, обясни Марион Нестъл, професор по хранене в Нюйоркския университет пред "Гардиън”.

2. Избягвайте картофи

Всъщност богатата на скорбяла храна е богат източник на витамин C и фибри и може да изиграе важна роля в диетата ви, особено ако консумирате варени картофи без сол и мазнина.

3. Богатите на глутен храни трябва да се избягват

Понятието "без глутен" като синоним на "по-здрави” е грешно. "Премахването на глутена от диетата може да доведе до недостиг на витамини и минерали", обясни д-р Питър Грийн от Колумбийския университет.

4. Сушито винаги е полезно

Идеята на ориз и сурова риба или водорасли издига сушите до върха на здравословните храни. Но всъщност продуктите за суши се преработват по-бавно от организма, което може да доведе до скок в кръвната захар. Освен това, след ядене на суши, обикновено сте склонни да похапнете отново по-късно, тъй като гладът не е заситен. В допълнение, сушито често може да бъде подправено със сосове с високо съдържание на захар и натрий като например соевия сос.

5. Плодовите напитки са здравословни

Натуралните сокове всъщност не са полезни, освен ако не са прясно изцедени. Много плодови напитки съдържат изкуствени ароматизатори, оцветители и добавена захар.

Източник: БГНЕС

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.