Безобидните навици, които застрашават здравето ни


Безобидните навици, които застрашават здравето ни
Снимка: iStock/Guliver

Давате ли си сметка за нещата, които правите и които са се превърнали в навик, но не винаги са безопасни? Ето някои от тях, които застрашават здравето ни:

Кръстосване на краката

Първите, които заговарят за този проблем, са хората от една хранителна компания още през 1999г. Днес вече има редица проучвания по въпроса, които потвърждават вредата от подобна поза. Кръстосването на краката на стола или на земята води до свръхнапрежение, разширени вени и нанася щети върху нервната система.

Носенето на ниско качество слънчеви очила

Хората са казали, че не трябва да пестим пари от обувки и легло. Добави към този списък и слънчевите очила. В желанието си да минат по-бюджетно някои хора избират слънчеви очила с ниско качество пластмасови филтри, които изобщо не предпазват очите от вредното влияние на ултравиолетовите лъчи. При особено ярка слънчева светлина това може сериозно да увреди зрението. Нискокачествените слънчеви очила саи по-опасни от липсата на очила.

Прекалена консумация на вода

Прекаляването с нищо не е полезно, дори и с водата. Изследванията сочат, че нуждите от вода на всеки организъм са различни, в този смисъл няма универсални количества, които да приемаш ежедневно. Ако имаш предизвикателства с бъбреците или сърцето, по-добре намали малко водата. Ако спортуваш активно, пий повече.

Бутилка с топла вода върху корема

Да налагаме топло или студено върху чувствително или наранено място от тялото ни е честа практика. Проучванията обаче сочат, че при редица състояния това не само не е полезно, но дори е вредно. Като например при кървене, остри състояния в коремната област като възпален апендицит или панкреатит например, както и през първите дни след оперативна намеса.

Лоша стойка на тялото

От значение са височината на облегалката на стола, позицията на тялото ти и т.н. Грижи се за гръбнака си! Когато седиш на бюро, внимавай да не кръстосваш краката си. Движи се внимателно, не прави резки движения, за да не си претовариш гръбнака. Тежестта на тялото ти да пада върху бедрата. Облегалката на стола трябва да пасва идеално на извивката на гърба ти. Най-добре се консултирай със специалист, който да ти помогне да избереш подходящи стол в офиса и/или вкъщи, на който прекарваш значителна част от деня си.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Не приемайте себе си твърде сериозно. Знайте кога да се присмеете на себе си.

Холи Бери

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама