Как да си спечелите уважение на работното място


Как да си спечелите уважение на работното място
Снимка: Thinkstock/ Guliver

Независимо дали изпълнявате секретарската работа или сте назначени на някоя по-висока позиция, дали имате само 1-2 колеги в офиса или работите с цял екип, всеки човек заслужава уважение на работното място.

В работата обаче нищо не е розово. В един момент шефът ще ви похвали, а в другия – ще ви подцени. Колегите ви може уж да ви се пишат приятели, но може да ви забие нож в гърба. А и да не забравяме завистливите служители, които толкова много искат вашата позиция, че са готови да ви поставят във всякакви неудобни ситуации.

Най-важното е да знаете как да се справите със всички тези неща. Няма значение, че сте жена – вие дори може да вършите работата си много по-добре от някои мъже!

Ако успеете да си спечелите уважение на работното място, работата ви ще се превърне в удоволствие и ще избегнете всички негативни неща.

А ето как точно да направите това:

1. Вършете съвестно работата си

Първо, ако искате да ви уважават на работното място и да се държат добре с вас, трябва да спечелите доверието както на шефа, така и на колегите си. Покажете им, че си вършите работата и го правите добре.

Не позволявайте да ви подценят, но също така и да ви използват, защото си се справяте добре със всичко. Не бива да се скътавате, но не е добре и да се престаравате.

2. Не си позволявайте интимности с колеги

Трябва да знаете, че работното място не е от най-подходящите за флирт. Може би сте забелязали как симпатичния колега постоянно ви се усмихва или пък шефа се опитва да ви покани на среща. Забравете за това.

Понякога, да срещнеш някого на работно място е неизбежно, но ви съветваме да избягвате всякакви интимности. Ако започнат да се разнасят слухове за вас и някой колега, това определено ще застраши кариерата ви

3. Поддържайте добри колективни отношения

Опитайте се да се сприятелите с колегите си или поне да запазите добрия тон в офиса. Бъдете отпуснати, усмихнати и приятелски настроени на работното си място. Хората харесват и уважават тези, които са държат добре и не създават конфликти.

Стремете се да бъдете по-кротки и тихи на работното си място и да не създавате излишна суматоха, дори и ако някой заядлива колежка се опита да ви предизвика.

4. Излъчвайте доверие с езика на тялото

Със всяка дума, всяко движение на ръце и тялото, вие трябва да изглеждате уверени и сигурни. Никога не показвайте, че се колебаете, бъдете спокойни, така ще спечелите доверие на работното място.

Ако говорите много бързо и не сигурно, ръкомахате прекалено много, шефовете определено ще се усъмнят във вас.

Контактът с очите е също много важен. Когато човек е честен гледа право в очите на събеседника, а когато се опитва да излъже, оттегля поглед в страни. Колкото повече очите ви скитат, толкова по-несигурен и нервен изглеждате.

Също така трябва да говорите по-силно (но не да крещите), ясно и уверено, за да спечелите доверието на останалите.

5. Вършете си задълженията в срок

Никой не харесва служители, които работят мудно и не могат да вършат работата си в срок. Знаем поговорката „Бързата работа срам за майстора”, но въпреки всичко, колкото и да се стараете, опитайте се всичко да е в рамките на установения график.

Не вършете работата си през пръсти, но ако не може да се справите за времето, което са ви отредили, просто обяснете на шефа, че за да е всичко перфектно имате нужда от още ден-два.

Понякога, ако не успеете да се справите със задачите в работното време, можете да продължите работата си вкъщи и да направите всичко възможно да ги приключите на време.

6. Уважавайте офисната политика

Все пак, за да получите уважение, трябва да се държите с уважение към колегите, към шефа и към офисната политика.

Всяка работно място си има свой набор от правила и норми. Някои може да не ти допаднат, но като едни добри служители, вие винаги трябва да се съобразявате с тях. По този начин ще покажете преданост и принадлежност към средата, в която работите и ще си спечелите уважение.

7. Знайте кога да бъдете отборен играч и кога да действате сами

Твърде много жени се страхуват да действат сами и винаги гледат да се съобразяват с мнението на екипа, с който работят. В това няма лошо, но все пак трябва да знаете, че в някои случаи е хубаво да изразите мнението си и да покажете, че не сте по-долу от нито един ваш колега.

Ако вие сте лидер в екипа ви, съобразявайте се с мнението на другите, но пренебрегвайте никого, но все пак покажете, че ваша е последната дума.

 

8. Избягвайте клюките

Колкото и забавно да е шушукането между колеги, понякога това може да ви изиграе лоша шега на работното място. Нужно е само да се намери някой подъл колега, който да „изпее” всичко и да разкраси думите ви и ...край с кариерата ви.

Вместо да клюкарствате, дръжте очите и ушите си отворени за това, което се случва около вас. Когато другите се опитват да ви включат в най-новите клюки, не се чувствайте длъжни винаги да участвате в това.

9. НИКОГА не се оплаквайте

Най-голямата грешка, която може да допуснете на работа е да се оплаквате и да мрънкате. Ако мястото не ви харесва, има още много хора, които чакат за него.

Вместо това, опитайте се да намерите положителното, да харесате работата си, колегите, работното място.

 

10. Научете се да казвате НЕ

Много жени имат погрешната представа, че начинът да спечелят уважение и да се спишат на работното място, е да бъдат учтиви и да правят абсолютно всичко, което поискат от тях. В този случай, обаче, има вероятност да използват вашата коректност и доброта и дори да ви накарат да вършите работата на другите.

Ако бъдете прекалено изпълнителни и не можете да отказвате, показвайки вашата лоялност към компанията, не си мислете, че това ще ви накара да се почувствате оценени.

Трябва да настоявате за уважението, което заслужавате и да покажете, че и вие сте на равно с другите и никой не може да ви използва.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

Животът не се мери с броя вдишвания,а с моментите които спират дъха ни!

Джордж Карлин

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама