Ново проучване: По-продуктивни ли са служителите, които работят от вкъщи


Ново проучване: По-продуктивни ли са служителите, които работят от вкъщи
Снимка: Istock

Работата от вкъщи позволява на хората да се хранят по-здравословно, да се чувстват по-малко стресирани и да имат по-ниско кръвно налягане. Това са резултатите от голямо проучване проведено след пандемията, съобщава "Guardian".

Вижте още: Квазар с черна дупка в сърцето - най-яркият обект във Вселената

Освен това работодателите, които смятат, че хората, които работят от вкъщи, са мързеливи, грешат, защото такива служители вземат по-малко отпуск по болест, склонни са да работят вечер и през почивните дни.

Професор Нийл Грийнбърг, психиатър в King's College и един от авторите на изследването, каза, че работодателите и служителите трябва да обмислят работата от вкъщи със същата сериозност, както смятат да работят в помещенията на компанията.

Хората отдавна осъзнаха, че ако поставите всички служители в една и съща стая в компанията, без звукоизолация, те ще се чувстват неудобно. Освен това, хората които работят от вкъщи, го правят по възможно най-ефективния начин“, отбеляза проф. Грийнбърг.

Изследването, публикувано в Journal of Occupational Health, идентифицира три теми – домашната работна среда, въздействието върху живота и кариерата на служителите и въздействието върху тяхното здраве.

Проф. Грийнбърг каза, че изследванията показват, че има предимства и недостатъци на работата от вкъщи. Работната среда зависи от това колко пространство има в дома, наличното оборудване и доколко служителите контролират деня си.

Вижте още: Едва 48% от родителите на тийнейджъри контролират дигиталния живот на децата си

"Като цяло хората се чувстват по-продуктивни у дома. Този начин на работа е особено добър за творческа работа, но много по-труден, когато става въпрос за по-скучни задачи. Много хора се притесняват за кариерното развитие – ​​това чувството, че ако не присъствате в офиса, ще бъдете пренебрегнати, ще бъдете подминати“, обяснява проф. Грийнбърг.

Ефектите върху здравето са още по-категорични. Преходът към работа от вкъщи по време на пандемията от коронавирус е пряко свързан с увеличения прием на зеленчуци, плодове, млечни продукти и ястия, които приготвяте сами.

Мениджърите трябваше да намерят начини да подкрепят служителите си, работещи от вкъщи, и да им помогнат да създадат работна среда. В науката има страхотна поговорка, че в един момент трябва да спрем да се възхищаваме на проблема и действително да мислим за решения. Сега знаем много .. Затова трябва да се запитаме: Кое е най-доброто обучение, през което трябва да премине индивидът, ако работи хибридно, тоест както от офиса, така и от други места?", обяснява проф. Грийнберг.

Според него работодателите и шефовете никога не трябва да се чудят дали е полезно служителите да се обучават да работят от вкъщи, тоест извън офиса, защото отговорът е много ясен и гласи: „да“.

След премахването на коронавирусните ограничения през 2022 г. някои компании настояха служителите да се върнат в офиса на пълен работен ден.

Проф. Грийнбърг посочва, че страхът на компаниите, че дистанционните служители ще се отпуснат или няма да се представят добре, е остаряла концепция.

Отказването на възможността за работа извън компанията ще означава, че талантливите служители ще започнат да търсят друга работа, но също така прави компаниите по-малко гъвкави в случай на бъдещи кризи, като здравословни ситуации, стачки или лошо време, което пречи на хората да стигнат до техните работни места.

Ако го правят само от страх, тогава рискуват да изостанат от другите. Разгледахме огромно количество доказателства и това, което нашият преглед показва е, че има начини работата от вкъщи да работи наистина добре за организацията, а също и за служители", заключи проф. Грийнберг.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

В крайна сметка, сезоните се менят. Също така и градовете. Хора идват и си тръгват от живота ти. Но е много приятно да знаеш, че тези, които обичаш, винаги са в сърцето ти.

"Сексът и градът"

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама