8 родителски грешки при детското хранене

  • 8 родителски грешки при детското хранене
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 30.04.2020 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Всеки родител иска най-доброто за детето си. Уви, от край време по нашите географски ширини за здраво детенце се възприема това с бузки и голям апетит, независимо към какво. Истината е обаче, че много майки предприемат грешен подход към детското хранене, разбира се, съвсем несъзнателно. Ето кои са най-често срещаните грешки.

1. Подкупвате с десерт

Това е стратегия, която много родители използват. Храната никога не трябва да се използва като награда, тъй като това създава представа за „добрите“ и „лошите“ храни в съзнанието на децата, съответно супата се възприема като наказание, но пък след нея идва вафлата, която е награда.

2. Твърде голям натиск за хранене

Проучванията показват, че ако карате детето да яде прекалено настоятелно, това може да доведе до тревожност и отрицателно отношение към храните, които сте искали да изяде.

3. Забранявате всички изкушения

Родителите често правят това, защото знаят, че децата им просто не могат да се контролират и вероятно ще преядат със захар. Изследванията обаче показват, че това често води до нездравословни навици извън дома. Най-добрият подход е да имате здравословни алтернативи, които да са лесно достъпни.

4. Сервирате „скучни” зеленчуци

Да, всяко дете трябва да яде зеленчуци, но да си признаем задушените и безсолни броколи определено не са ни любими и на нас. Вместо това, пробвайте да запечете зеленчуците с малко масло, повече подправки и кашкавал за финал.

8 СУПЕР ПОЛЕЗНИ ХРАНИ ЗА ДЕТЕТО

5. Слагате етикет „злоядо дете”

Като родител е важно никога да не се обезкуражавате! Това включва непрекъснато предлагане на нови храни. Децата минават през много периоди, а този с неяденето може да продължи наистина адски дълго.

6. Давате твърде големи порции

Важно е да запомните, че детският стомах е много по-малък от вашия, така че не прекалявайте с порциите. Дете до 5-6 години трябва да похапва средно 200-300 грама на хранене и то не на всяка цена.

7. Не включвате детето в процеса на готвене

Според нутриционистите е важно да направите децата си част от целия процес на хранене - от закупуването на съставките до създаването на цялото ястие. По този начин децата са по-склонни да хапват и да експериментират.

8. Не позволявате игра с храната

Това може да изглежда странно, защото играта с храна е нещо, което всички родители мразят. Но е факт, че децата са по-склонни да се наслаждават на храни, с които някога им е било позволено да играят или поне да цапат.

-------------------------------


#ОстаниВкъщи, бъди отговорен!

iWoman e с теб!

Всичко ново за коронавируса - ТУК!

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.