4 ползи от HIIT тренировката


4 ползи от HIIT тренировката
Снимка: iStock/Guliver

За тези, които не знаят HIIT означава високоинтензивна интервална тренировка (high-intensity interval training). И макар на много места да е вече утвърден метод на тренировка, у нас засега критиците срещу него са повече, отколкото последователите. Нещо, което съм сигурен, че ще се промени с времето и с по-правилното му прилагане от треньорите.

HIIT тренировката се характеризира с редуване на интервали на работа с оптимална интензивност с интервали на почивка. Най-често се среща редуване на работа към почивка в съотношение 2:1, например 30-40-секундно натоварване към 15-20-секундна почивка.

Интервалът може да бъде и по-дълъг, но не си представяйте нещо повече от минута, защото направите ли го, ще изгубите "интензивността" на самата тренировка.

Ето някои от ползите, които можете да очаквате, ако включите HIIT тренировки в програмата си. Ще ви споделя и нейните минуси, или по-скоро какво да не очаквате при този тип тренировка.

Ползите

Добрата новина за мен, както и за вас е, че с HIIT можете да спечелите много, а ако изгубите нещо, това ще са калории и килограми.

1. Гори калории! Гори много калории!

HIIT не случайно е сред любимите тренировки в последните години, именно, защото пести време или иначе казано успявате да изгорите повече калории за по-кратко време.

Как се получава това? Благодарение на високоинтензивните интервали вкарвате тялото в екстремни фази на натоварване, което трудно може да постигнете при монотонна кардио тренировка на пътека, колело или в парка.

2. Повишава VO2 max

Това е вашата максимална кислородна консумация или с други думи - възможностите на тялото ви да "превръща въздуха в енергия". Да, да, ние сме машини, можем и това.

По-важното е, че това е един от основните показатели за общата ни физическа работоспособност. Нещо повече – той дълги години е смятан и продължава да бъде показателен в редица спортове като колоезденето и бягането.

3. Метаболитни ползи

HIIT значително понижава инсулиновата резистентност и е един от най-добрите методи за понижаването на кръвната захар и метаболизирането на глюкозата.

4. Пести ви време

Една HIIT тренировка може да продължи 15-20 минути (не включвам загрявката преди и разтягането след тренировка), но може да достигне и до 40-50 минути. Дори да я направите „с всички екстри“, няма да ви отнеме повече от час, заедно с душа и протеина след нея.

НАУЧЕТЕ ТУК КАКВИ СА НЕДОСТАТЪЦИТЕ НА HIIT ТРЕНИРОВКАТА

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още по темата


Още от Спорт


Реклама
Реклама

Жената има само една възможност да бъде красива, но за да бъде привлекателна има сто хиляди възможности.

Монтескьо

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама