8 мита за храненето и тренировките


8 мита за храненето и тренировките
Снимка: iStock/Guliver

Искате да отслабнете, тренирате, но желаните резултати все не идват. Може би причината е начинът ви на хранене. Фитнес инструкторът Стефан Терзийски от Bestefficient ни обясни няколко често срещани заблуди относно храненето и тренировките.

Ако искате да сте здрави и във форма, трябва да знаете тези 8 неща:

1. За да изгаряш мазнини, трябва да гладуваш

"Да си във форма означава да имаш "плочки". Не, "да си във форма" не е как изглеждаш, а какво можеш да правиш с тялото си. Много хора започват да тренират с идеята "да се стегнат" и после, увлечени от стереотипите, пропускат една от най-ценните ползи на фитнеса – удоволствието, че си направил нещо за себе си днес, че си се разтоварил от обичайните и необичайни задачи.

Случайно или не, първите данни за зависимост към фитнеса датират от годината, в която аз започнах да работя с клиенти – 2007. Дали ще ще ми припишете цялата вина зависи от много фактори, но най-вече от това дали сме тренирали заедно… Шегата настрана, преди малко повече от 10 години бяха установени и доказани връзки на зависимост към тренировките. Разбира се, далеч не с мащаба на други неща определяни като "зависимости", но не е за подценяване, че хора, "зависими" от фитнеса, често стигат до парадокса, че тренирайки "за здраве", жертват именно здравето си. За мен лично винаги и преди всичко е стояла идеята да бъда победител, но и да се наслаждавам на това, което правя. Още повече във фитнеса, където винаги ще се намери някой, който е по-релефен или вдига повече на лежанката и прочие.

2. За да отслабваш, не трябва да докосваш въглехидрати

Тази идея ми идва като естествено продължение на предишната. Ако някой ви каже, че за да се чувствате добре трябва да спрете да ядете въглехидрати изобщо – да се разкара! Да ги намалите, може би. Да ги подбирате по-внимателно, би помогнало. Да ги изчислите, определено! С калкулатора на Bestefficient можете да изчислите колко трябва да е калорийният ви прием за деня! С приложения като My Fitness Pal пък можете да следите колко калории приемате с храната си.

Навремето един от професорите по биохимия, считана за една от "важните" дисциплини в спортната академия, казваше – "Колеги, мазнините изгарят в пламъка на въглехидратите". Вниманието, което се обръща на храненето оттогава се увеличи неимоверно, а неговата крилата фраза прелетя през хоризонтите на времето. Ако някое светило в областта на храненето ви казва, че въглехидратите ви пречат, аз - като стъпил на една библиотека книги по темата, ви казвам, че или нещо не е разбрал, или вие не сте. И благодаря за работа, която ми се отвори!

Вижте тази публикация в Instagram.

☝️😉 Храненето има огромна психологическа роля👯‍, затова е важно да проумееш, че #храната не може да ти бъде #враг, така както не може да ти бъде #приятел, душеприказчик, любовник и изобщо #емоционалензаместител от какъвто и да е вид! 🥐🥐 Храната е просто #гориво със съответна #енергийнастойност и степен на полезност за #тялото ти и функционирането му. 🏍🛵🏎 Гледай на нея като на количеството и вида #бензин, който сипваш в резервоара на колата. Още заблуди и #прозрения за храненето и добрата форма - в новата статия от @stefanterziyski на @actualno.at.home #хранене #nutrition #nutritioncoach #personaltrainer #онлайнтреньор #кондиционентреньор #fitnessblog #фитнессъвети #stefanterziyski #bestefficient #BeTheBestOfYou

Публикация, споделена от fitness tips w/ bestefficient (@bestefficient) на

3. Това НЕ Е мит или заблуда - за да отслабваш, трябва да стигаш до "калориен дефицит"

Това означава, че трябва да изразходваш повече калории, отколкото приемаш за деня! Няма универсална формула, която да работи еднакво добре за всеки, но има някои основни принципи, които работят за повечето хора. Примерно, ако пиеш чаша вода на всеки 30 мин, най-вероятно ще ходиш доста често до тоалетната. Ако не ядеш никакви белтъчини, трудно ще качиш мускулна маса. И ето тук сред тях е и концепцията за калорийния баланс, чиято рожба е понятието "калориен дефицит". Калорийният баланс е "равенството" между приети и изразходени калории, което най-често е неравенство, водещо теглото съответно нагоре или надолу. Именно така работят всички хранителни режими, които имат ефект – в края на деня оставят сметката ви на минус, за да можете да черпите от резервните запаси, в случая "мазнините".

Вижте тази публикация в Instagram.

⁉️Що е то "калориен дефицит" и има ли почва у нас? ➡️Калорийният дефицит е рожба на понятието "калориен баланс". 📈👨‍🏫👩‍🏫Калорийният баланс е „равенството“ между приети🍝🍰🍪 и изразходени🏃‍♂️🏃‍♀️💃🕺🔞 калории за деня, което най-често всъщност е неравенство, водещо теглото съответно нагоре📈 или надолу📉. ✔Именно така работят всички хранителни режими, които имат ефект – в края на деня оставят сметката ви от приети спрямо изразходени калории "на минус"➖. Така можете да черпите от резервните запаси, в случая „мазнините“ и по този начин - като поддържате приетите калории равни или по-малко от изразходените - отслабвате.🆒️🔝🔜😊😎🤓 • • • #знаетеличе #фитнесексперт #споделятайни #последвайме #научиповече #БъдиНайДобротоОтСебеСи #bestefficient #stefanterziyski #СтефанТерзийски #хранене #тренировки #въвформа #фитнестреньор #онлайнтренировки #собственотегло #силовитренировки #кондиционнаподготовка #бягай #скачай #играй #забавлявайсе

Публикация, споделена от Stefan - Personal Trainer (@stefanterziyski) на

4. За да отслабваш, трябва да тичаш всеки ден по час-два

Истината е, че безкрайните часове на пътеката, в парка, на велоергометъра вкъщи (преди да стане най-скъпата закачалка) могат да бъдат туширани с няколко размаха на приборите за хранене. Пример: един 75 кг човек, който ходи всеки ден по 1 час, при скорост 5 км/ч, би изгорил приблизително 320 ккал или прави 1600 ккал за 5 дни. Ако запази начина си на хранене, се очаква до седмица да свали 0.5 кг. Ако същият човек добави само 2 филийки хляб на ден, обаче, ще трябва да ходи още 47 дни по един час на ден, за да постигне същия резултат. Сами се сещате колко обезкуражително би било това.

НАУЧЕТЕ ОСТАНАЛИТЕ МИТОВЕ ТУК!

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още от Спорт


Реклама
Реклама

Ако винаги се опитваш да бъдеш нормален, никога няма да разбереш колко невероятен можеш да си.

Мая Анджелоу

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама