20 храни, които не трябва да приемате сурови

  • 20 храни, които не трябва да приемате сурови
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 05.07.2019 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Суровоядството е изключително популярен начин за здравословна диета. Но винаги има и такива храни, които въпреки супер съставките си трябва да преминат през термична обработка. Трябва да сме внимателни и да проверяваме кой е по-полезният начин за приемане на храната.

Ето някои от храните, които не бива да консумирате сурови.

1. Мляко

Прясното мляко се смята за най-добро за тялото ни, но това не значи току-що издуено от животното. Непастьоризираното мляко съдържа вредни бактерии, които в голяма степен могат да увредят здравето ни. Някои от тях са салмонела, листерия и ешерихия коли. Изследвания доказват, че приемът на сурово мляко продължава да застрашава здравето на хората.

Вижте тази публикация в Instagram.

Raw milk on tap 🐄👌🏻#RawMilk #Dairy #LocalFarms

Публикация, споделена от Frazer Grainger (@frazergrainger) на

2. Къдраво зеле

Познато е като една от най-здравословните храни по цял свят. Въпреки това голямо количество от растението може да причини хормонален дисбаланс, нестабилност в нивата на кръвната захар и проблеми с теглото. Като резултат е възможно да усетите подуване на щитовидната жлеза.

Вижте тази публикация в Instagram.

Value Buy 💜🥬// We have local certified organic purple Russian kale bunches on Value Buy this weekend from Josh Strong in Nowra. Purple kale is one of the most nutritious vegetables in our range due to a full nutrient profile of Vitamin C, Vitamin K, folate, calcium, iron, magnesium and phosphorous.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 💜Purple fruits and vegetables are rich in anthocyanins, which are natural plant pigments that provide foods with their unique colour. Studies have shown that anthocyanins benefit brain health, help to lower inflammation, and fight cancer and heart disease. Super veg! ⚡️⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #glutenfreefoodie #sydneyfolk #sydneyfoodies #sydneyfoodshare #glutenfreelifestyle #sydneyfoodblogger #rosebery #woollahra #healthyish #fitfoods #glutenfreeeats #healthymum #healthyeat #eatrightnotless #flexibleeating #healthygut #loveyourguts #wholefoodsdiet #wholefoodies #wholefoodshouse #thecannery #wfhproduce #eatseasonally #anthocyanins #purplekale #kale #russiankale

Публикация, споделена от Wholefoods House (@wholefoodshouse) на

3. Яйца

Разпространено е твърдението, че суровите яйца са по-полезни. Изследвания обаче доказват обратното. В приготвеното яйце учените откриват 90% протеин, а в суровото едва 50%. Бактерията салмонела, която се намира основно по черупките на яйцата, е също минус на необработеното яйце.

4. Бадеми

Бадемите са удобни за хапване навсякъде и също така са богати на протеин, фибри и полезни мазнини. Но освен всички плюсове съдържат и цианид, който води до главозамайване, гадене и коремни спазми. Суровата форма на горчивия плод е забранена в Америка, но все още е легална в много други държави.

Вижте тази публикация в Instagram.

JENIS-JENIS ALMOND Pada umumnya kita mengenal 2 jenis kacang almond yang dijual dipasaran. Raw nuts dan roasted nut. Padahal ada 1 jenis lagi yg bisa dikonsumsi yaitu raw avtivated nuts. Raw Nuts Raw nuts cocok untuk dibuat susu almond, cake, dan lain sebagainya. Raw nuts memiliki nutrisi yg masih utuh sempurna. Raw Avtivated Nut Raw Nuts telah direndam dengan air garam selama 8 jam untuk menghilangkan phytic acid dan enzim inhibitor. Lalu dikeringkan memakai mesin dehydrator suhu rendah selama 12-24 jam. Hasilnya sudah aman dikonsumsi, hasilnya garing, renyah, dan enak dengan kandungan nutrisi yg masih full dan cocok untuk dijadikan snack. Roasted Nuts Kacang panggang adalah yg umum kita temui dipasaran. Roasted nuts ini cocok untuk dibuat granola, nut butter, dan lain sebagainya. Ready Stock: Almond Natural Skin On 450 gr Roasted Almond Natural Skin On 450 gr Raw Almond Whole Whitout Skin 450 Raw Ahara Almond Activated 70gr Almond ground 450 gr Ahara Roasted Mix Nut 85 gr Ahara Roasted Mix With Raisin 120 gr #tokoorganik #tokooganikmakassar #tokoorganikindonesia #healthyfood #almond #almondroasted #almondraw #nuts #keto #cemilansehat #organik #cemilanjantung #kacangpanggang #makassar #makassarorganik

Публикация, споделена от Toko Organik HI | Toko Organic (@toko_organik_hi) на

5. Плод от бъз

Плодът съдържа антиоксиданти, които спомагат за справяне с хрема или грип, а също така подобрява имунната система. Но суровият му прием води до повръщане и унес, според изследвания. За щастие, след обработка на плода той е напълно безопасен.

Вижте тази публикация в Instagram.

Holunder #eldberries

Публикация, споделена от @ schumaku на

6. Брашно

Често ни се иска да опитаме от тестото, особено когато е за сладки, но по този начин рискуваме здравето си. От една страна заради суровото яйце, а от друга заради съдържанието на бактерията ешерихия коли в брашното. Ако искаме да не застрашаваме организма си, трябва да задържим апетита, докато тестото излезе от фурната.

7. Брюкселско зеле

Майките много обичат да натякват на децата си, че трябва да си изядат зелето, колкото и да не им харесва. Прави са, защото е богато на антиоксиданти. Брюкселското зеле може да се приема сурово, но само ако нямате хипотиреоидизъм (заболяване на щитовидната жлеза), тъй като то съдържа някои от токсичните съставки, причинители на болестта.

Вижте тази публикация в Instagram.

#BRUSSLESFOREVER. I can't get enoughhhhh. Sautéing these bad boys in some coconut aminos, garlic and cayenne pepper. 😍 Did you know brussle sprouts help aid the body's detoxification process? 👊🏼 Evidence from human studies show the enzyme systems in our cells required for detoxification of cancer-causing substances can be activated by compounds made from glucosinolates found in Brussels sprouts. And it turns out, Brussels sprouts are an excellent source of glucosinolates! Not only do brussle sprouts help rid the body of cancer causing toxins but just one cup of cooked brussle sprouts contains 243% of the recommended daily value of Vitamin K! All about them greeeeens. 🌿 Brussles sprouts are also an excellent anti-inflammatory food, as well as loaded with antioxidants and contain 129% of the daily recommended intake of Vitamin C! Disease cannot thrive if the immune system is fully functioning and strong 👉🏼 make sure to give your body the proper tools it needs to prevent and fight disease. #TheCleanEatingChick #Brusslesprouts #cleaneating #cleanse #detox #anticancer

Публикация, споделена от ELENI • The Clean Eating Chick (@thecleaneatingchick) на

8. Ябълки

Ябълките са полезни за храносмилателните сокове, но никога не бива да дъвчете семките им, тъй като те съдържат цианид. Разбира се, за да се получи натравяне са нужни около 40 семки, но все пак експерти обясняват, че дори малко от веществото е нездравословно.

9. Кашу

Кашуто намалява холестерола и риска от сърдечна недостатъчност. Но съдържа токсична съставка, която причинява екземи и обриви по кожата при някои хора.

10. Риба тон

Рибата може да причини хранителна болест, ако е седяла в близост до месо или друга риба, тъй като бактериите се разпространяват мигновено. Суровата риба съдържа висока концентрация на непреработени химични елементи, които могат да засегнат централната нервна система.

Вижте тази публикация в Instagram.

〆は此処で。 #tuna #middletoro

Публикация, споделена от Shogo Nagano (@cpnagano) на

11. Кълнове

Лесно причинява стомашни разстройства, диария и повръщане. Обикновено симптомите се появяват от 1 до 8 дни след приемането на суровото растение. Вирусите се прилепят за тях, а необработените кълнове ги разпространяват в организма ни.

12. Домати

Няма опасност за здравето ни, ако ядем доматите сурови, стига да са измити добре под гореща вода. Но проучвания доказват, че след обработка процентът антиоксиданти в тях се повишава, правейки ги по-здравословни.

13. Фасул

Фасулът съдържа линамарин, който произвежда цианид, когато се приема суров. След сваряването нивата на цианида намаляват значително и той става нетоксичен за организма ни.

14. Картофи

Най-често се случва децата да захапят картофа като ябълка. При приготвянето на картофите нивото на лектина спада и ни осигурява безопасно консумиране на зеленчука. При суров прием гликоалкалоидите могат да предизвикат сънливост, сърбеж и повишена чувствителност.

15. Пилешко месо

Пилешкото месо съдържа вируси като салмонела и кампилобактер, които водят до диария, вируси или храносмилателни проблеми. Месото трябва да се приготвя при температура над 165 градуса, за да бъде годно за консумация.

16. Гъби

Суровите гъби могат да причинят рак на пикочния мехур поради наличието на агаритин. Макар случаите да са приблизително 2 на 100 000 човека, е добре да приготвяме гъбите преди консумация.

17. Червен боб

Приблизително 4-5 сурови бобени зърна могат да причинят остра диария, гадене и повръщане заради съставки като фитохемаглутинин (лектинът на боба). Експерти съветват да накисваме боба за 5 часа, след което да го варим за не по-малко от 10 минути.

18. Листа от ревен

Не е проблем да приемаме суров ревен, стига да отстраним листата. Ревенът има множество благоприятни свойства, но листата му са силно токсични. Съдържат киселина, която непреработена причинява диария.

19. Маслини

Противно на всички изброени досега, маслините не са токсични, а са по-скоро неприятни на вкус. Ако се опитате да откъснете маслина от дървото и да я изядете, най-вероятно просто няма да ви хареса и ще изпитате нужда да я изплюете.

20. Мед

Суровият мед съдържа спори на бактерии, които са много вредни за деца под 1 годинка, бебета и бременни жени. Могат да предизвикат хранително натряване с признаци като гадене и диария.

Вижте тази публикация в Instagram.

Haeeeiiii gaeas pecinta raw honey 🍯 jadi madu itu mengandung banyak bakteri baik kak jadi semakin lama semakin bagus Madunya yg gak ada expired nya tp sarang nya kl gak di vakum cm kuAt 2 bulan kl di vakum kuAt 6 bulan ... jd madu nya tok itu gak ada expired nya Mari kita sendok madu nya Don't forget wajib pake sendok plastik Kasiat ini bikin stamina jd bagussss shg penyakit jd mental ... Mari kita bukak sarang madu nya 👍 Sarang madu murni yg selalu membuat kita sehat 👌🏿 Sarang madu lebah murni Berat 500 gram Harga Rp.150.000 Ecer Rp.120.000 grosir 3 Belum termasuk ongkir #jualsarangmadu #jualsarangmaduasli #jualsarangmadulebihmurah #jualsarangmadusleman #jualsarangmadumurni #sarangmadumurni #sarangtawon #rawhoneycomb #rawhoney #sarangmadulebah #sarangmadu #grosirsarangmadu #sarangmaduasli #sarangmadumurniasli #sarangmadumurah #sarangmadujogja #sarangmadulebahasli #sarangmaduaslimurni #sarangmadusehat #sarangmadualami #sarangmadubisadimakan #sarangmaduenak #grosirsarangmadu #grosirsarangmadu

Публикация, споделена от Jual Sarang Madu Murni (@habibiehoney) на

Помислете добре следващият път преди да опитате сурова храна.

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.