5 изпитани съвета как да бъдете по-здрави


5 изпитани съвета как да бъдете по-здрави
Снимка: iStock/Guliver

С всеки изминал ден знаем все повече как функционират телата ни и как ни се отразяват простичките неща, които правим, за да се чувстваме и изглеждаме по-здрави. Помнете, че тялото ви е прекрасен биокомпютър и няма как магически да се трансформира, но все пак след 4 седмици (или по-малко) то ще ви се отблагодари за тези неща, които може да започнете да правите още днес.

Физическа активност

Най-простичкото и ефективно нещо, което може да направите за здравето си, е да се движите. Дори 1 минута интензивна тренировка, практикувана редовно, ще подобри цялостното ви състояние. Физическата активност променя тялото ви бързо и дори намалява рисковете от болести и смърт. След 2-4 седмици нервната ви система става много по-ефикасна по отношение на свиването на мускулите ви.

Намалете приема на сол

Когато в тялото ви има прекалено много сол, бъбреците ви се затрудняват с изхвърлянето на вредните вещества от организма, което покачва кръвното ви налягане. Вместо да ядете преработени, солени храни, приемайте повече мазни риби, козе сирене, ядки и семена. Те са богати на хлор и триптофан, дефицита на които ни кара да ядем повече солено. Полезни източници на сол са храни като маслини, туршии, кисели краставички, табуле, хумус, кисело зеле, лимон и лайм, едаме и различни органични сирена.

Повече фибри

Храните, богати на фибри, ви помагат да се чувствате сити по-дълго време, да изчиствате организма си своевременно от токсините и са важен елемент в усилията ви да поддържате теглото си в здравословни граници. Липсата им в менюто може да доведе до недостиг на енергия, повишен риск от сърдечносъдови заболявания и покачване на килограмите. Жените се нуждаят от 25 г, а мъжете – от 38 г фибри на ден. За щастие, това никак не е трудно и на помощ ни идват растителните храни, които са налични целогодишно и са на съвсем приемливи цени.

Спете по 7-8 часа на нощ

Недостигът на сън ви излага на опасност от непредвидени инциденти, увеличава шанса да се разболеете и стресирате допълнително сърцето. Недоспиването се свързва и с по-висок риск от рак. СЗО предупреждава, че нощните смени вероятно са канцерогенни, безсънието се свързва и със случаи на рак на простатата, гърдите и дебелото черво.

Само след 1 седмица без достатъчно сън (4 ч./нощ в продължение на 6 последователни дни) могат да увеличат кръвната ви захар до такава степен, че лекарите да си помислят, че сте в начална фаза на диабет. Това е така, защото уморените ви клетки стават по-малко податливи на инсулина. Освен това колкото по-малко спите, толкова повече тегло качвате.

Медитирайте

По време на медитация се намалява тревожността и депресията и се повишава прагът на поносимост към болка. Медитирането води до намалени нива на негативни емоции като гняв и тъга. То променя физическия размер на мозъка и води до увеличаване на сивите клетки в областите на мозъка, отговорни за ученето, запаметяването и контролирането на емоции. В същото време амигдалата, която активира негативни състояние като гняв и афект, понижила своята функция. Въпреки че медитацията не може да замени здравословния начин на живот, тя укрепва мозъка ви, както редовната физическа активност укрепва тялото ви.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама

Ако накараш човек да се усмихне, променяш света. Може би не целия свят, но поне неговия.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама