7 причини да ядете авокадо възможно най-често


7 причини да ядете авокадо възможно най-често
Снимка: iStock/Guliver

Авокадото е не само много вкусно, но и изключително полезно. Представяме ви няколко причини да ядете авокадо всеки ден:

1. Съдържа много витамини

Ако ядете 100 гр авокадо, ще си набавите около 26% от дневната доза на витамин К, 17% - витамин С, 14% - витамин B5, 13% - витамин B6 и около 20% - фолиева киселина.

2. Богато е на микроелементи

Продължаваме с ползите. В 100 гр авокадо се съдържат 29 мг магнезий. Това е около 10-13% от дневната препоръчителна доза. А калият, който се съдържа в авокадото, е почти 500 мг, което е с 60% повече от този в бананите. В допълнение, в плода има още фосфор, желязо, цинк, калций и натрий.

3. Съдържа много фибри

Авокадото е източник на хранителни влакна: 100 гр от продукта може да съдържа около 6,7 гр фибри при дневна необходима доза от 25 гр. Това допринася за нормалното храносмилане и спомага за предотвратяване на запек.

БИЛКИ, КОИТО ПОМАГАТ ПРИ ЦИСТИТ

4. Подобрява чревната микрофлора

В човешкия храносмилателен тракт живеят трилиони полезни бактерии, които са необходими на нашето тяло. Тяхното количество може да намалее поради приемането на антибиотици, болести или други фактори, което няма да доведе до нищо добро.

Много продукти спомагат за поддържането на нормалния състав на микрофлората, но авокадото се справят със задачата изключително добре. Този факт е доказан чрез редица проучвания.

5. Помага за наддаване на тегло

Ако имате нужда да увеличите теглото си и искате да го правите здравословно, не се тъпчете с пици и пържени картофи, а си похапвайте авокадо.

В 100 гр се съдържат:

160 ккал - приблизително 8% от необходимата енергия;

2 гр протеин, или около 4% от дневната норма;

14,7 гр мазнини, което е 23% от нормата на възрастен.

Когато ядете авокадо, може да приемате повече калории, но полезни.

6. Намалява холестерола

Моно и полиненаситените мастни киселини подобряват липидния състав на кръвта. Ако ядете по един плод ежедневно, холестеролът ви ще намалее и ще се поддържа на оптимално ниво в кръвта.

7. Намалява риска от метаболитен синдром

Това не е болест, а комплекс от нарушения в тялото: теглото на човек е увеличено, налягането също, съотношението на липидите и холестерола е нарушено.

Един от начините за намаляване на риска от метаболитен синдром е спазване на диета, в която има малко богати мазнини, много фибри и витамини. Именно затова се препоръчва по-често да си похапвате авокадо.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Tайната на успеха - не бързайте.

Мария Кюри

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама