Как да останем здрави и във форма по време на изолация


Как да останем здрави и във форма по време на изолация
Снимка: iStock/Guliver

Да сте под карантина у дома е златен шанс да подобрите навиците си. Но макар да печелите допълнително време, което да посветите на себе си, това ви кара и да се изкушавате от всички вкусни закуски, които виждате в кухнята. Приемете, че тези седмици са период, в който трябва да преминете към по-здравословен начин на живот. Ето как точно да се случи това.

Водете си дневник

Записвайте всичко, което правите и хапвате през деня на лист хартия. Материализирането с мастило улеснява следването им. Планирането на график също увеличава мотивацията да останете здрави.

Изберете си тренировка

Ако се опитвате да отслабнете от дълго време, тогава използвайте извънредното положение, за да се погрижите за тази цел. Гарантираме ви, че не ви е необходимо да ходите на фитнес или да тичате в парка. Всичко, от което се нуждаете, е малко пространство, постелка и мотивация. В интернет има множество рутинни тренировки, които можете да изберете според вашата възраст и тип на тялото. Може дори да тренирате с... тоалетна хартия (и без това имате много вкъщи:) )

Избягвайте въглехидратите

Ако искате да останете здрави и със стабилен имунитет през този период, то тогава забравете за всички въглехидратни храни, които хората купуват в промишлени количества – боб, ориз и леща. Поглезете се с овесени ядки, яйца, спаначени спагети и много плодове и зеленчуци (вижте ТУК как да ги пазаруваме по време на коронавирус).

Обикаляйте апартамента, доколкото е възможно

Седенето на едно и също място часове наред прави тялото ви сковано, води до болка в гръбначния стълб и ставите. Намирайте си причина да се раздвижвате на всеки 30 минути – дали за чаша вода, тоалетна, миене на ръцете или каквото друго се сетите.

Вечеряйте рано

За здрав ум и тяло се препоръчва да се вечеря преди 19 часа. Може би досега ви е изглеждало като невъзможна задача, но ето че вече имате възможност. Яжте малко количество и нещо леко.

Поглезете се с дълъг сън

Сънят играе важна роля за функционирането на имунната система и метаболизма. Това е един важен процес, който ни помага да се запасим с енергия за следващия ден, затова не се лишавайте от него в името на среднощен кино-маратон, например.

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Преминала съм през всичко разновидности на ада. Но никога не позволих това да ме сломи. Никога!

Тина Търнър

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама