Опасностите, които крие здравословното хранене

  • Опасностите, които крие здравословното хранене
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 05.07.2018 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Много често, когато хората се опитват да се хранят здравословно, допускат генерални грешки, които могат много да им навредят. Да влезем във форма не винаги означава часове, прекарани във фитнеса и строги хранителни режими. Целеустремени да свалите бързо излишните килограми и да получите мечтаното тяло, доста често попадате в капана на суетата, която води до грешки в хранителните навици, които не само не ви помагат, а и ви пречат. Добре е да знаете, че трябва в менюто ви да присъстват мазнини, белтъци и въглехидрати, а доста често в хранителния ви режим те не са балансирани, дори някои отсъстват. Да ограничите някое от тези ценни за тялото ви вещества е голяма грешка, която трябва да спрете да допускате, ако искате да имате не само красиво, но и здраво тяло.

Ето 5-те най-основни грешки, които често правим:

1. Липсата на въглехидрати в диетата

Първата и основа грешка е, че не приемате въглехидрати. Изберете правилните и в умерени количества те няма да навредят на хранителния ви режим, даже напротив. Има продукти, чиито въглехидрати са полезни за тялото – кафяв ориз, боб, киноа, сладки картофи и др. Не изключвайте напълно въглехидратите. Просто изберете правилните.

2. Разнообразието е ключово

Доста хора смятат, че хранейки се с една и съща храна всеки ден ще свалят лесно излишните килограми. Всъщност дори има такива диети. След определен период от време вие осъзнавате, че е много по-добре да се храните с разнообразна храна, защото еднообразието изморява. Според доста психолози ежедневният прием на едни и същи продукти изморява тялото, затормозява мозъка и дори довежда до качване на килограми. Опитайте се да разнообразявате хранителния си режим колкото можете повече. И се хранете най-вече със сезонни храни.

3. Черният хляб - за или против

Ядете черен хляб, мислейки си, че е по-полезен. Естествено, че и той съдържа калории. Когато го купувате от магазина, съдържа много съставки, които определено не са полезни за тялото ви, пък да не говорим за хранителния режим. Най-добре е да отделяте малко време, в което да приготвяте хляба си сами, така поне ще бъдете сигурни какво точно ядете.

4. Разликата в калориите

Мислите си, че всички калории са еднакви. Да, ама не. Има голяма разлика в това дали ще приемете 500 калории от хамбургер или снакс, или от салата, ориз, сирене и други. Храните като чипс, снакс и хамбургер ви засищат за кратък период от време, докато полезните за тялото храни за доста по-дълъг период. Внимавайте какво ядете и не се доверявайте на това, че калориите са едни и същи. Също така калориите от вредни храни се усвояват много по-трудно от организма, което също не е във ваша полза.

5. Не спирайте изцяло алкохола

Алкохолът не е задължително да бъде напълно изключен от менюто ви. Една чаша червено вино на вечер не би ви навредила по никакъв начин. Дори напротив. Доказано е, че има редица ползи за тялото ви. По-скоро опитайте да избягвате твърдия алкохол и газираните напитки.

Внимавайте при избора на хранителен режим и в никакъв случай не се доверявайте на всичко, което четете. Ако ви е трудно, най-добре посетете специалист, който ще изготви най-добрия режим за вас.

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.