Ето как лесно да пречистите черния дроб и червата


Ето как лесно да пречистите черния дроб и червата
Снимка: iStock/Guliver

Лекарства, нездравословна храна, алкохол - всичко това товари черния дроб. Но знаете ли, че листните зеленчуци като маруля, спанак, монголд, валериана и кресон са ключови за възстановяване му? Те са ценни храна с множество свойства.

Листните зеленчуци помагат при чревни проблеми. Спомагат за постигане на по-алкална среда в стомаха, като повишават нивата на полезната хидрохлорна киселина. Тази киселина, от своя страна, убива неполезните бактерии, създаващи лошите киселини, отговорни за гастроезофагеална рефлуксна болест и други форми на киселинен рефлукс.

Листните зеленчуци спомагат за понижаване на нивото на бактериите Хеликобактер пилори, които често са отговорни за стомашните язви.

Зеленолистните зеленчуци създават алкална среда в организма, особено в лимфната система, която може да бъде особено киселинна в резултат на токсините и патогените. Те помагат за изхвърлянето, прочистването и дренирането на лимфната система от тези токсини, така че тя да стане алкална.

Листните зеленчуци съдържат ценни и жизненоважни минерални соли, частично съставени от група кофактори, свързани с натрия, като биодостъпен йод, хром, сяра, магнезий, калций, калий, силициев диоксид, манган и молибден, които са изключително важни за невротрансмитерите и невроните, а също така са основният градивен елемент на електролитите.

Листните зеленчуци са с високо съдържание на ензими, витамин А, витамини от група В като фолиева киселина, лечебни алкалоиди (растителни съединения, които се борят с болестите), микроелементи за възстановяване на ендокринната система и определени форми на хлорофил и каротини.

Те имат антипатогенни свойства и помагат за предотвратяване на болести и хронични заболявания.

Най-добре е листните зеленчуци да се консумират в сурово състояние. Може да ги изцедите на сок с други плодове или зеленчуци, да ги добавите в смутита и сурови супи, като Суровата спаначена супа, да ги хапвате в салати, сурови дипове или дресинги. Антъни Уилям препоръчва да се консумират по 450 грама листни зеленчуци дневно.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Разбери какво обичаш и го следвай, без значение какво ще ти струва.

Анджелина Джоли

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама