Храните, които да ядем и не преди сън


Храните, които да ядем и не преди сън
Снимка: iStock/Guliver

Добрият нощен сън е важен не само за нашето здраве, но също така, за да си гарантираме бодро настроение на следващия ден. Това дали спим като бебе или се въртим с инсомния зависи и от това какво ядем на вечеря.

Предлагаме ви да видите какво трябва да хапвате и какво да избягвате, ако искате да имате сладки сънища.

Не яжте:

Чийзбургер с бекон

Джънк фууд храната е враг не само на вашето здраве, но също така и на вашия сън. Беконът съдържа голямо количество мазнини, които стимулират производство на стомашни киселини и причиняват киселини в стомаха.

Вино

Алкохолът има диуретичен ефект, което означава, че ще трябва да ставате до тоалетната повече от веднъж, ако пиете преди сън. Алкохолът също така може да причини силно хъркане.

Черен шоколад

Шоколадът, особено черният, съдържа кофеин и теобромин. Te от своя страна стимулират нервната система, участват пулса и увеличават шансовете да страдате от инсомния.

Пиле

Големите количества протеини в пилето забавят храносмилането с 50%. Затова вместо да почива вашето тяло, то ще бъде заето да обработва всичко, което сте хапнали на вечеря.

Люти подправки

Никога не трябва да добавяте люти подправки на нещата, които ядете, преди да си легнете. Те причиняват киселини, което ще направи съня ви всичко друго, но не и спокоен.

Яжте:

Банани

Благодарение на магнезия и калция, които съдържат бананите, мускулите се възстановяват и това ви гарантира спокоен нощен сън.

Пуйка

Парче пуешко, хапнато 1.30-2 часа преди лягане, ще ви помогне да заспите по-лесно. Това се дължи на триптофан, което подобрява настроението ви и регулира качеството и ритъма на съня.

Мляко

Млякото също така съдържа триптофан, аминокиселина, която прави съня ви по-спокоен и дълъг. Това е една от причините майките да дават на децата си чаша топло мляко преди сън.

Жасминов ориз

Яденето на такъв ориз постепенно освобождава глюкоза в кръвоносната ви система, намалявайки наполовина количеството сън, от което имате нужда.

Череши

Мелатонинът, които се съдържа в тях, помага да се регулира вътрешния часовник на тялото и има положителен ефект върху качеството на съня.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Здраве


Реклама
Реклама

"Не мога" не е решение.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама