Топ 5 на най-здравословните ядки, които трябва да ядете всеки ден


Топ 5 на най-здравословните ядки, които трябва да ядете всеки ден
Снимка: iStock

Ядките осигуряват много ползи за здравето, ако се консумират често. Те съдържат много хранителни вещества и здравословни мазнини, които влияят положително на цялостното здраве.

Вижте още: Това масло лекува кожни заболявания и прочиства черния дроб

Днес ви представяме 5-те най-здравословни ядки, които трябва да ядем често:

Макадамия

Ядките макадамия са богати на полезни мононенаситени мазнини и са отличен източник на флавоноиди и други фитонутриенти, които помогнат за поддържане на здравето на сърцето и намаляване на възпалението. Освен това са добър източник на основни хранителни вещества, тъй като съдържат желязо, ниацин, магнезий, фибри, манган, селен и калий.

Проучване, публикувано в "Journal of Nutrition", показва, че хората, които ядат повече от 40 грама макадамия на ден, имат по-ниски нива на общ и вреден LDL-холестерол в сравнение с тези, които не ги консумират, съобщава US News.

Шамфъстък

Шамфъстъкът е добър източник на протеини, фибри и здравословни мазнини. Той също така съдържа антиоксиданти, както и няколко отлични хранителни вещества, включително фибри, мед, тиамин, витамин В6 и фосфор. Наситеният вкус на шамфъстъка го прави отлична добавка към ястията

Орехи

Орехите са единствените ядки, които осигуряват  омега-3 мастна киселина, линоленова киселина, с 2,5 грама на порция. Те съдържат няколко важни хранителни вещества, включително манган, мед и магнезий.

Други изследвания върху ползите за здравето от орехите показват, че те могат да предпазят от сърдечни заболявания, диабет тип 2, деменция, оксидативен стрес и възпаление.

Бадеми

Вероятно една от любимите храни в този списък са бадемите. Те са богат източник на протеини, фибри и съдържат витамин Е. Други хранителни вещества, които включват са магнезий, манган, витамин В2, фосфор и мед.

Много проучвания показват, че бадемите подобрят здравето на сърцето, производителността на упражненията, здравето на кожата, здравето на червата, диабета и др. Някои скорошни изследвания показват, че бадемите имат положителен ефект върху тялото, ако се консумират след тренировка, тъй като намаляват чувството на умора.

Що се отнася до здравето на кожата, едно проучване установи, че ежедневната консумация на бадеми намалява появата на бръчки и пигментация на кожата при жени, които са били в постменопауза по време на тестването.

Вижте още: Семената от лимон крият неподозирани ползи, ето какви

Кашу

От хранителна гледна точка кашуто е богат източник на желязо, фосфор, мед, манган и цинк. То осигурява повече засищащи фибри от повечето ядки.

Изследванията показват, че добавянето на кашу към диета с контролиран прием на калории води до намаляване на общите телесни мазнини, увеличаване на чистата телесна маса и подобряване на функцията на кръвоносните съдове.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Здраве


Реклама

Ако не можеш да бъдеш добър пример, ще трябва да станеш ужасно предупреждение.

Катрин Еърд

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама