Учени: Депресията е пряка причина за диабет тип 2

Снимка: iStock

Ново изследване на британски учени показа, че депресията може да бъде пряка причина за развитието на диабет тип 2.

В света 422 милиона души страдат от диабет, като от тях 95 процента са с диабет тип 2.

Oще преди години бе научно доказано, че пациентите с диабет тип 2 са два пъти по-склонни да развият депресия в сравнение с тези, които не страдат от болестта. Но не беше изследвано обратното - дали депресията причинява диабет.

Вижте още: Това есенно чудо на природата ще подсили имунитета ви и ще ви даде сили

В новото изследване учените откриха за първи път, че депресията директно повишава риска от развитие на диабет тип 2. Те също така установиха, че съществуват седем генни варианта, които допринасят за развитието както на диабет тип 2, така и на депресия.

Това са общи гени, които играят важна роля в производството на инсулин или възпалението в мозъка, панкреаса или мастната тъкан, и промените в тези биологични процеси потенциално обясняват как депресията засяга диабета.

Въпреки че не е открита пряка причина, която да показва, че диабетът причинява депресия, експертите все още смятат, че тежестта на живота с диабет тип 2 може да бъде определящ фактор за развитието ѝ.

Вижте още: Дефицит на витамин С- причини, симптоми и лечение

Това изключително важно проучване ни дава нови отговори за връзките между генетиката, диабет тип 2 и депресията“, каза Елизабет Робъртсън, директор на изследванията в Diabetes Britain, което беше открито, след като учени изследваха генетичните данни на стотици хиляди хора в Англия и Финландия.

Установено е, че сред 19 344 участници в проучването, страдащи от диабет тип 2, 5 000 от тях са имали потвърдена диагноза депресия, а 153 000 от тях съобщават за множество симптоми на заболяването.

Тези открития могат да помогнат на здравните специалисти да подобрят грижите и подкрепата за депресираните хора и да предотвратят развитието на повече случаи на диабет тип 2“, каза Робъртсън.

Проучването е публикувано в списанието Diabetes Care и установява, че както наднорменото тегло, така и затлъстяването играят роля в развитието на диабета, като 36,5 процента от анкетираните имат пряка връзка.

Тъй като авторите на изследването свързват депресията, диабет тип 2 и затлъстяването, те казват, че се надяват работата им да насърчи лекарите по-често да насочват пациенти, диагностицирани с депресия, за тестове за откриване на диабет тип 2 и други подобни състояния. здравословни условия.

Вижте още: Всичко, което трябва да знаете за ключовите витамини в тялото ни

Генетичните изследвания са важни за идентифициране на геномните фактори, присъстващи в популацията, които водят до заболяването.

Още от Здраве

Никога няма да станеш този, който искаш да бъдеш, ако продължаваш да обвиняваш околните за това, което си.