5 правила при писането на CV, които трябва да следвате


5 правила при писането на CV, които трябва да следвате
Снимка: iStock/Guliver

Има малко неща, които са по-разочароващи от привидно безкрайното търсене на работа. Но какво би било, ако разполагате с няколко прости съвета, които биха могли да помогнат на автобиографията ви да се изкачи до върха на купчината? Независимо дали вашите образование и опит са главозамайващи, или много минимални, вашето CV е вашето представяне – то казва какво можете да правите, какво ви харесва и накъде искате да се движите в кариерата си. От съществено значение е автобиографията ви да подчертава най-добрите ви качества, избягвайки всякакви червени знамена или грешки, които биха могли да ви спрат в кандидатстването. Ако искате да издигнете CV-то си на следващо ниво, ето кои са негласните правила, които да спазвате.

1. Съберете се в две страници

Когато наистина искате да покажете всичко, което сте учили, работили и усвоили, може да е изкушаващо да изброите всяка работа, която някога сте имали, или курс, който някога сте посещавали, но това не е добра идея. Повечето автобиографии не трябва да са повече от една страница, особено ако имате по-малко от 10 години професионален опит. Повечето мениджъри отделят само секунди, за да прегледат автобиографията и да решат дали сте подходящ за наличната позиция. Избягвайте ненужните думи за пълнеж, премахвайте остарялата информация и поддържайте автобиографията си възможно най-кратка.

2. Приспособете автобиографията си към работата

Използването на една и съща автобиография за всяка кандидатура може да работи срещу вас. Мениджърите се стремят да видят, че имате уменията и опита за конкретната позиция, която предлагат. Това означава премахване на всякакъв трудов стаж, който не е подходящ за работата, за която кандидатствате, особено ако е от преди повече от пет години.

ВИЖТЕ ОЩЕ: 5 НЕЩА, КОИТО УСПЕШНИТЕ ЖЕНИ ПРАВЯТ В ПЕТЪК

3. Проверявайте за правописни и граматични грешки

Може да изглежда очевидно, но използването на правилен правопис прави голяма разлика, когато става въпрос колко сериозно ще бъде приета вашата кандидатура. Дори само една-две грешки говорят, че не сте ориентирани към детайлите или просто не сте се погрижили достатъчно да редактирате работата си, преди да я изпратите - нито едно от впечатленията, които искате да оставите у потенциален работодател!

4. Използвайте числа

Един от най-добрите начини да се уверите, че вашият опит се откроява, е чрез количествено определяне. Това означава включване на числа! Вместо да пишете „Обслужване на клиенти“, използвайте „Обслужване на до 200 клиенти на смяна“. Вместо да пишете „Публикуване в Twitter и Facebook страниците на компанията“, кажете „Управление на присъствието на компанията в 4 социални платформи, изграждайки мрежа от над 20 000 последователи“.

5. Назовете твърди, а не меки умения

Твърдите умения са измерими способности, които са пряко свързани с работата, за която се кандидатства, докато меките умения са лични качества, които описват служителите като личности. Въпреки че меките умения като трудолюбивост, честност и любознателност са звучали добре в гимназията, те не са обективни и не трябва да се включват в професионална автобиография. Вместо това избройте твърдите си умения - Google Suite, Microsoft Office, Skype или Zoom.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Не е чудо да имаш сто приятеля. Чудо е да имаш един, който да е на твоя страна, когато стотици са против теб.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама